AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.132

525iAT Baktorkare/spolning död

Gr
5
Groda
525iA Touring -01
För ett tag sedan dog min torkare och spolning till bakrutan på min BMW 525 touring. Har någon annan råkat ut för samma sak och har några idéer, eller är det bara att lämna in den?
Al
3
Aldis
525i Touring -01
Jag har också problem med min torkare. Fungerar ibland,
men oftast inte.

Någon som vet ifall man kan smörja motorn eller liknande?
Hade samma problem på min samt att spolingen hade lagt av.
Var det ökända kabelfelet i gångjärnen till luckan/rutan som spökade samt att ett relä brunnit upp.

Är kanske andra problem med E39?

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Det roligaste är kablaran till bakluckan.
Du får inte upp medelandet "trunklid open"?
För då fungerar inte spolningen på bakluckan.
Lars
Gr
5
Groda
525iA Touring -01
Jag lämnade in bilen. Det var torkarmotorn som hade kärvat ihop, vilket fick som följd att något överhettningsskydd aktiverades som slog ut spolningen också. Sa dom.

To
46
Tove
525i Touring -92
1802 -72
325i Touring -89
Tro det eller ej, jag har också haft ett annat fel än "brott på kablarna vid gångjärnen". Torkaren gick ofta på eget initiativ vid fuktig väderlek, fick byta "relästyrmodulboxen" som sitter innanför klädseln på höger sida.
Samme problemet på min 97 touring. Kablene går i høyre hengsel på luka. Det sitter et deksel over kablene (torx skruer)
Fant brudd på to kabler. Det er også viktig å gjøre rent slik at viskerbladet går lett (der pusserarmen er montert på glasset)
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Tove,
Gick torkaren fullt ibland och ibland inte alls, men fungerade fint när du spolade bakrutan?
Så håller min nämligen på och båda kabelstammarna till bakluckan är bytta...
Trodde att det var regnsensorn som spökade men nu när jag hörde om "relästyrmodulboxen" så är det kanske den.
Var den dyr?

/Fredrik
Här finns lite tips kanske. Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
To
46
Tove
525i Touring -92
1802 -72
325i Touring -89
Har svårt att tro att det skulle se likadant ut på e39 som på e34 men den kostade inte mer än 6-700 spänn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.