AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
983

Bygling i locket till diagnosuttag?

Ha
6
Habenicht
3.0 CS -71, 2002Tii -72
Skall plocka ur motorn (M30 3.5) ur min E34 och lyfta i den i min trenolla. Då vill jag givetvis banta kabelhärvan lite samt ta bort diagnosuttaget. Upptckte att det sitter någon form av bygling i locket på diagnosuttaget, vad är det?? Motorn går fortfarande trots att locket är borttaget. behövs denna bygling? annars klipper jag bort alla kablar till diagnosuttaget. har annars upptäckt att endast tre pinnar behövs på på motorns huvudstam, tändning, start samt bränslepump. Är resterande anslutningar för sensorer till instrumenthuset?

Mvh Mattias
Du kan ju plocka isär locket och kolla så det inte sitter nåt motstånd istf bygling. Gör sedan motsvarande bygling manuellt på de kvarvarande kablarna.
Byglingen har säkerligen en funktion, om inte annat för att förhindra störningar på diagnosbussen, dessa behöver inte visa sig förrän efter en tid. Skall du inte ha kvar möjligheten till diagnos och serviceåterställning?

FP
Ha
6
Habenicht
3.0 CS -71, 2002Tii -72
Bilen är en -71:a, så jag struntar nog i serviceåterställningen. Kommer förresten inte ha något problem med lysande servicelampor eftersom jag bara använder de tre tidigare nämnda kablarna. Provar nog att göra som du säger! Tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.