|
|
|
|---|---|
|
Kan man beställa Köldmedium (freon) R12 någonstans? Trots att man inte får? ;) Konvertera till den nya verkar ju gå på en förmögenhet eller har jag fel? | |
|
Finns nog inte att få tag i längre......... Och jag tror inte det är såååååå jävla dyrt att packa om. Vet dom som kört R 134 i gammla system. Men det smörjer inte som det gammla gjorde, men det går. |
|
|
Konvertering blir bara dyrt om den gamla kompressorn inte klarar R134. Min Seiko-Seiki gjorde det, så det enda som krävdes var ny tryckvakt (blir olika tryck i systemet jämfört med R12) och torkflaska. Hör med BMW efter att ha kollat upp vilken kompressor du har så får du veta vad som krävs. Mvh Rasmus |
|
|
ska fungera med R404 eller motsvarande (vet ej om R404 finns i butiks-kylanläggningar idag) 316i - När du inte har råd med annat ;) |
|
|
Konverteringsinstruktion R12 -> R134: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Antar att det är det som knasar sig! Jag hör när jag trycker in AC knappen att den går igång men det blir inte riktigt kallt som man tycker det skall bli. |
|
|
BMW:s egen ombyggnadsinstruktion: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
oH HERRE!Jag som har svårt att byta skivor och ok.Hehe! |
|
|
En firma i Götet tog 1000:- spänn för att fylla på nytt om den gamla AC:n är konverterad till det nya "medlet"! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.