AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.010

Utdrag av garantireparationer?

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Ringde BMW solna idag och dom sa att dom inte kan göra det? Hade för mig att alla autikoserad bmw verkstäder kunde göra detta?

Passade på oxå att fråga vad dom tar för ett konditions test och då svarade dom att dom inte gör det heller?

stämmer det eller snackade han goja??
Det där första stämmer bra, i Sverige finns någon lag som säger att verkstäder inte får säga VAD som gjorts (ex vilken service/reparation) som gjorts. De får bara säga OM bilen varit hos dem någon gång dvs ja/nej.

I Tyskland gäller andra lagar, där går det att ex verifiera en tysk bmw-stämplad servicebok och få reda på ev garantireparationer.

Vad gäller konditionstest vet jag inte.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Jag har aldrig haft någr problem med att få utdrag på garantirep. Ring någonannanstans.
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Jag hade då inget problem med att få ut det från BMW i danderyd.

/Fredrik
BMW i Lund där min bil blivit servad större delen av sitt forna liv vägrade de att göra det.
Har hört samma story från Förenade Bil i Malmö också så ni har nog haft tur att prata med rätt person.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Har ringt både, Solna, Vällinby och Danderyd. Dom sa att man inte kan göra så och en av dom hänvisade mig till BMW importen som sa att jag måste gå igenom en återförsäljare först typ. Ren cirkus!
Grubbe
Bmw i Skellefteå har iaf tagit fram dom uppgifterna till mig för några veckor sedan och dom har även konditionstestat min bil i fredags. Så visst borde det gå!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Solna har tagit fram flera till mig.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Kane: vem snackade du med?
Kristoffer: Att du ens försökte i Lund :)

Förenande bil Fosie har dock gjort de till mig. På svensksålda bilar alltså.

I Sverige finns de en gemensam databas för just garanti reparation samt service osv. De är just därför man skall kunna kolla historiken på bilen på ett lätt sätt.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Ka
5.697
Kane
Jag ringde till servicebokningen och talade om chassi- eller regnumret. Sedan hämtade jag ut uppgifterna i kundmottagningen inom ett par dagar för 200:-. Jag har för mig att de kallar det för fordonsuppgifter.
Jag har gjort det i Lund, var inga problem.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Okej, men jag menade en import bil. Alla bilar som skall göras en garanti reparation måste ju meddelas till BMW tyskland om att denna bil med denna mätare skall göra en garanti reparation.

På så sätt kan man få reda vad mätaren stog på när det fanns i tyskland och gjorde en sådan åtgärd. DOm spåstår att man inte kan kolla upp sånt.
Ka
5.697
Kane
De tre senaste garantirep. med datum och mätarställning finns på faxet de tar fram.
s-
142
s-w
330iA Touring -02
Jag bad att få kvitton på all servicar som var gjorde av personen som ägde bilen. På dessa kan man se var km ställningen var samt vad som var gjort. dessutom var det inga problem att se vilka garantireparationer som var gjorde eftersom det inte stod någon kostnad på dessa poster.

/s-w
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Även om det är en importbil?
De bilar jag har kollat upp har varit import, inga problem.
s-
142
s-w
330iA Touring -02
Exakt, inga problem alls även om det är en importbil. Det gäller bara att den förra ägaren har varit noggrann och behållit kvittona, precis som i sverige.

/s-w
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.