AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.350

Fråga om färgval

Hej

Tänker åka och beställa en ny bil inom kort men har lite problem att bestämma färg, det lutar åt en mörkare blå. Någon som har något att säga om hur det är att sköta om en sådan. Svårvaxat, damm, stenskott - hur jobbigt?

Tycker i och för sig att Titansilver är snyggt men silver/grå bilar känns väldigt vanliga och blått känns som om det är på frammarch.

Någon som har synpukter och erfarenhet?

/Calle
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Har nu en bil som är orientblå, en mycket mörkt blå färg, nästan svart. Jag tycker den är snygg, inga särskilda problem, även om damm och pollen syns väl på den. Titansilver är nog mer förlåtande för smuts, men på lång sikt behöver nog lacken skötas om lika mycket för det.
Sedan beror det ju på interiören också. Själv tycker jag interiörens utseende är mycket viktigare än exteriörens. Därför skulle jag välja färg på inredningen först och sedan en lack som passar till detta.
Men för att återgå till den ursprungliga frågan, vad gäller stenskott är det nästan bra om de syns tydligt, så är det mindre risk att man missar att fylla i dem. Vad gäller vaxning så har jag låtit ditec-behandla min bil, så hur den är att vaxa jämfört med andra bilar vet jag inte.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Vad är det för modell? Kan vara avgörande...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Det blir en Coupe med förmodligen en ljusbeige eller ljusgrå inredning. Inte så mycket för svart och mörkgrått.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har beige interiör, tycker det går bra i hop med nämnda orientblåmetallic. Liksom du gillar jag inte heller svart eller mörkgrå inredning.
Min förra bil hade ljusgrått skinn och montrealblå lack (ganska mörk blå, men inte extremt), var mycket snyggt.
västkusten svart med beige inredning är snyggt eller mystikblå med beige inredning
Det blev en mystikblå med Maglia inredning.
Ska komma lagom till Europa semmen, känns som en evighet.
Pe
15
Pellias
330i sedan -01
Blå är ju en suverän färg, och nästan alla tycker det är snyggt. Konstigt nog inte så vanlig som man skulle kunna tro i vårt "Svensson-land", där man ju mest ser röda och vita bilar (urk). Silver är hur snyggt som helst, men som så många sagt, aningen för vanlig numera.

Grattis "Västkusten", till valet mystikblå... the chicks are gonna love that color. ;)
Mystikblå är kanonsnyggt! :) Funderade på den först men det bidde Mora metallic istället...

/Johan

BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Såg en 320 sedan e 46:a med färgen imolaröd, tror jag den kallas, som var väldigt fin o ovanlig är den med antar jag. I sverige i alla fall.
Mörkblå BMW är jäkligt snyggt, men inte kul med allt damm och pollen som syns väldigt väl. Har haft mörka BMWar i 10 års tid och det finns inget snyggare när bilen är ren, men all smuts syns direkt. Nu har jag en titansilver och där syns inte damm och annan smuts lika väl.
Glömde att stenskotten syns väldigt väl på en mörk bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.