|
|
|
|---|---|
|
har en liten fundering när jag ska installera servon... Den dubbla remskivan... ska den sitta bakom fläkten... så man måste demontera fläktkopplingen...eller? | |
|
Du ska byta ut remskivan som sitter nu mot den dubbla det är inte så svårt du plockar ut kylaren så blir det lättare att jobba. sen skruvar du bara loss remskivan från vattenpumpen. /what |
|
| Måste man plocka ut kylaren?... Det verkar så otroligt jobbigt... | |
| Nån som vet om man måste plocka ut kylaren för att byta remskivan? | |
| Det är lättast att ta bort den, är inte så jobbigt alls faktiskt. Ta loss slangarna, håll en hink under, lossa clips och skruv på ovansidan och sedan är det bara att lyfta upp kylet.... | |
|
Den remskivan ska sitta på vevaxeln! .......inte på vattenpumpen! Lossa dom sex M8-skruvarna som håller remskivorna på vevaxeln och lägg dit den extra skivan för servoremmen och skruva fast bultarna igen! Behöver inte lossa kylaren! ///Magnus |
|
|
Det låter kanske jobbigt men det är det inte jag är inte så duktig på att mecka men jag har lärt mig mycket och är man inte rädd så går det bra. Att montera remskivan är det lättaste monentet när man ska montera servo. Och nu vet du hur du kommer åt vatten pumpen den dagen den ska bytas. lycka till |
|
|
OK då är det löite olika på 6 cyl och 4 cyl /what |
|
|
Så då behöver jag inte röra fläktkopplingen och hela det där tjafset..? Utan ska skruva dit den på den nedersta remskivan...utanpå den befintliga mycket större remskivan (den med kugg på?)? Har jag fattat allt rätt? MVH // |
|
|
Ja, precis så är det, fläktkopplingen ska du inte behöva röra! Remskivan för servopumpen skall sitta på vevaxeln, inget annat! ///Magnus |
|
|
tack så mycket för alla svar! // |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.