|
|
|
|---|---|
YinLeiFu |
Jag har under en vecka provkört en 530i -01. I reklamen så har jag läst att det nya elektroniska gasreglaget skall ge snabbare respons. I början ställde jag mig väldigt skeptisk till hur något elektrisk skulle kunna vara snabbare än en metallstång (!). Och mycket riktigt så verkar jag ha haft rätt. Om jag trampar ned gasen i botten och släpper lika snabbt igen, så fortsätter motorn att varva upp långt efter det att jag tagit foten av gasen. Ibland undrar man om utvecklingen går framåt eller bakåt. Men vad spelar det för roll, bara man påstår någonting i reklamen tillräckligt många gånger så tror folk på det, eller? I övrigt är denna bil help perfekt. En superbil! /Michael |
BMW-Yoda |
Håller med har bara kört nyare Mercedes med elgas men jag tycker det suger. Reagerar inte alls som vajer/spjäll. Trampar man gasen i botten så öppnar inte spjället fullt direkt,känns det som. BMW-Yoda |
| Samma sak på nyare VW Golf och Audi A3, lång fördröjning mellan mitt tryck på gasen och motorns respons. Jag tyckte det var knepigt att komma iväg från stillastående smidigt......men man kanske vänjer sig. VW Polo har inga såna dumheter och är mycket roligare att köra än ovanstående. | |
YinLeiFu |
Svårt att komma iväg? Lägg då till DSC och krypiga Blizzak vinterdäck. Man tror nästan att man skjutit en kolv vid varje start, om ni förstår vad jag menar. Undrar också vad som händer när elekroniken börjar få några år på nacken. /Michael |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.