|
|
|
|---|---|
| Undrar om Sportstolar i helläder håller länge i E46 Coupe eller ser dom slitna ut efter 4.000mil? | |
|
Klart dom håller länge, men dom måste sättas inn med smörmedel så skinnet inte torkar ut. Blir skinnet tort, så slits det snabt. Min bil har rundat 8000 mil. Skinnet är nestan i nyskick: Sportsstolar i helläder har dock en tendens att bli lite slitt vid sömmen der man klyver inn och ut av bilen. |
|
|
Hade mina stolar i 4300 mil och det fanns inga slitskador på dom. Man kan ju förstå ha otur och få märken men de skall definitivt hålla mycket längre än så. I min E36 M3:a cab började det bli antydan till slitning på förarstolen på instegssidan (det lägre sidostödet) men det var vid 8000-9000 mil och det gick att fixa till med lite vilja (smörja på men ingen färgning behövdes). |
|
|
Mina har hållit bra i över 10.000 mil. Ett tips dock som jag lärde mig i min gamla kärra: Ta ur skruvmejseln ur bakfickan innan Du sätter Dig i bilen - det blir hål i sätet annars och man svär så illa... ;-) |
|
| Johan_L: Det lärde jag av min far som liten - han skrudde ihop en ny skinnsalong, la skruvmejseln i bakfickan och satte sig i stolen. Hehe.. | |
|
Vårdas skinnet håller det sig fräscht länge. BMW har bra skinnvårdsprodukter. Dels ett skum på sprayflaska, som sprutas på skinnet varpå man gnuggar med en svamp, dels ett impregneringsmedel som stryks ut med trasa. Det går snabbt att dammsuga bilen, göra rent skinnet och sedan impregnera det. En varning dock. Jag använde BMW rengöringsskum på soffan hemma för att ta bort en fläck. Det visade sig att medlet var för starkt och tog bort en del av färgpigmenten. Rimligtvis är skinn i bilar av lite tåligare sort, vilket också borde innebära att rengöringsmedlen kan skilja sig. Gör du rent och smörjer skinnet några gånger per år så håller det länge. Min förra bil var sju år gammal och hade gått nästan 9000 mil när jag sålde den och skinnet var i stort sett i nyskick. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.