AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.684

hjulinställning e36

Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
jag har precis byt däck på min 328:a e36
och märkte att dom va snedslitena på insidorna så jag antar att blien är sänkt och inte inställd efteråt.
går det att göra en inställning så det sliter jämt?
vet tyvärr inte hur mycket den är sänkt men det ser inte ut att vara så mycket.

Ad
197
Adrian
M3 Coupé
BMW borde väll kunna fixa en hjulinställning
jag har faktist tängkt att göra det fast det har inte blivit av!!

Min M3:
Länk
att det sliter snett beror ofta på att bussningar är slut, vilka i sin tur ändrar camber eftersom det försvunnit material.

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Byt bussningar innan du gör hjulinställning, gjorde hjulinställning igår, kostade 495kr fr inställlning både fram och bak
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Steffoboy: Anser precis som Adrian säger att en fyrhjulsinst. är det som du ska göra innan dina nya sulor oxå sliter snett och det går väldigt snabb. Men som Harris säger så kan det ju oxå finnas bussningar som har gjort sitt. Jag gjorde som så att jag bytte den bussning som är den främsta att bli dålig och den bussning som har med hjulinst. att göra, den främre länkarmsbussningen. Efter det gjorde jag fyrhjulsinst. Och jag upplevde bilen som helt annan i bakvagnen pga. de nya bussningarna, mycket stabilare.

Saken är ju oxå den att om du gör en fyrhjulinst. nu och sen märker att bussningarna är kass om nån månad så måste du göra om fyhjulsinst. efter bytet för att få exakt inst.

Jag gav 1500kr för byte av bussningar inkl. bussningar och 650kr för fyhjulsinst. på Däckia.

Lycka till

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
jag har beställt tid för hjulinställning dom bör väl se om bussningarna behöver bytas innan dom ställer in tycker man.
får se hur det går det kostar 650 för hjulinställning på denna lokala verkstan tycker det är rätt billigt

Visa användare
15
sony.power
325i -92
Om du har sänkt bilen är det inte lätt att få hjulinställningen perfekt, man får nog leva med lite sneslitna däck. Länkarmen sitter bara i ett läge...

sony
Visa användare
37
zeusl
325i -92
gjorde en 4-hjulsinställning idag, kosta ca 820:- det var på en shellmack... verkar som d va lite i överkant på priset... tur inte jag betalade :Þ

307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
gjorde hjulinställnig idag det var inte mycket fel sa dom men det ska vara rätt nu ialla fall den spårade lite innan det varkar den inte göra nu.

hade bussnigarna varit dåliga så hade det inte gått att ställa in hjulen det hade nämligen glappat då enligt dom
jag ska i alla fall hålla koll på däcken och se i fall det börjar att slita snet igen det är tydligen svårt att få till det perfekt med sänkning och breda däck

mvh stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.