|
|
|
|---|---|
| Jag har ett litet störande problem på min 323a. När bilen är kall så är tomgången ca 1300 varv, men alteftersom den blir varmare så sjunker tomgången, men ej till helt normalt. Den ligger då på ca 8-900varv. Såhär har den varit ända sedan jag köpte den för 3 år sedan. Jag har kollat slangarna men kan ej se något fel på dem. Någon som har en teori om detta? Den går ju som den ska annars. | |
| Hej! Ett vanligt fel på 323:orna är att den sk tillsatsluftsliden ger upp...det kan du undersöka genom att nypa ihop slangen till den och minskar varvet då(när motorn är varm) så är den kaputt! | |
|
det är så dom brukar vara det har varit så på alla jag haft eftersom dom saknar tomgångsmotor så funkar dom så normalt är tomgången på 950 varv på dom när den är varm och 1300 när den är kall |
|
|
Helgonet: Enligt lappen i motorrummet ska tomgången vid varm motor vara 850+-50 rpm. Inte så stor skillnad, men ändå. Mvh Carl. |
|
|
Tack för svaren! Ska prova tillsatsluftsliden o se om den är kass. |
|
|
vart sitter den? ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
Hej, Är det inet så att när bilen är kall så automat chokar den motorn?? du kan ju säkta tomgången en aning, men jag tror fortfarande att den kommer att choka lite? |
|
| kanske en kass kallstartsspridare om sådan finnes i din bil? | |
|
Hei! Dette var interessant. Kikket på en 323i til salgs i dag og den hadde akkurat samme symptomer. Når den var kald gikk den på like over 1500 rpm, mens driftsvarm gikk den på omtrent 800-900 rpm. Fyren som solgte den sa at slik hadde den alltid vært. Bilen var helt original og var tatt veldig godt vare på. Jeg reagert på at den gikk så høyt når den startet kald, nemlig. Noen andre som har vært borti det samme? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.