AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.228

Fräcka biltjuvar. De bad mig att hjälpa till!

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Får några år sen, hade min far en Mazda 626 som han hade installerat en "hemmabyggd" alarm på. Dessa Mazda bilar har en funktion som gör att så fort man lyfter dörrhandtaget för att öppna dörren då tänds en lampa vid tändningshållet. Min far hade på nåt sätt kopplat ihop den med tutan, på morgonen brukade han snabba på för att bilen inte skulle tjuta, och det var bara på nätterna som han kopplade tutan med den funktionen.

Hur som helst, Jag lånade hans bil under en vecka då jag hade såld min bil. (jag bor i en lugn och fin område) En natt i december vid klockan 2 vaknade jag plötsligt av att jag tyckte det tjöt, men inte så länge. jag tänkte direkt, FARSANS BIL!. Jag rusar mot fönstret och jepp, ser att far mins bil åker i väg, men jag hinner aldrig se tjuven. Jag ser att bilen ca 400 meter från min bostad sakta svänga in. Det ser ut som tjuven har stannat. Jag ser bara bilens bakredel (ljusen). Jag sätter på mig kläderna snabbt som bara den, tar en rätt så stor hammare från verktygslådan och springer mot bilen.

Väl framme vid bilen ser jag att ljusen är på hela tändningslåset är trasig och det går inte starta bilen med den nyckeln. Jag låter bilen stå där och springer mot en telefon-kiosk ca 200 meter från bilen, medan jag springer dit ser jag två personer, en kunde va' max 20 och den andra kanske 40, 45? De skjuver på en VOLVO 240, den yngre där bak och den andra vid förar-dörren.

Den yngre frågar mig om jag kan hjälpa till och få i gång deras bil och jag säger nej jag har inte tid det är några jävlar som har försökt och sno min bil.

Jag kommer fram till telefon-kiosken och ringer polisen. Medan jag pratar med polisen så ser jag att dessa två skjuver på volvon och närmar sig farsans bil, väl framme vid farsans bil så släpper de volvon och slänger sig i farsans bil och försvinner. Snacka om att vara fräcka, och snacka om att bli blåst. Jag kunde ju inte fråga de, "Är det ni som tog min fars bil", men hade jag vetat att det var dom så hade de nog fått smaka på min hammare.

När polisen kommer så visar det sig att de försökte äöven sno den volvon och volvon tillhörtde min grannes. De hade varit på hans bil tidigare så han hade gjort något att det inte gick och starta hans bil.

Min fars bil hittades två veckor senare i en lugn område framför ett servicboende. En liten ruta var sönder, tändningslås, och stereon var borta.

Jag kan inte låta bli och skratta över det idag och tänka hur fräcka dom egentligen var;)
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Snacka om fräcka biltjuvar.. de nöjde sig till en början inte med en heller, utan de ville tydligen ha två?

De tänkte väl att det var bättre att rensa hela gatan när de ändå höll på! haha

BMW4EVER!
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
En polare hade en liknande incident då hans granne fick syn på tjuven, när han kom in i flerbilsgaraget, han gick fra och frågade vad han höll på med. Han påstod han tappat nåt i bilen när han tittade på den och bad om att få låna en tändare eller glödlampa bilen. När grannen kommit på att det måste vara biltjuven hajade han till och frågade vad fan han gjort med bilen, mannen sade att det inte var han och och var något förvirrad. Han sa att han ska ringa polisen, varpå grannen blev upptryckt mot väggen och hotad. Sen så kastade sig tjuven in i en bil och han och hans kumpan brännde iväg.

Schnelle fart, Härliche fart.
Det är faktiskt de fräckaste som ofta lyckas. Kommer ihåg när jag var runt 13 år gammal så såg jag en kille som bröt upp ett dörrlås med en skruvmesel på en bil varpå han slet upp kåpan under ratten och började mixtra, detta var mitt på blanka dagen på nya torget i Mariestad och det gick förbi folk hela tiden, men ingen sa något (man vet ju inte; han KAN ju ha ägt bilen och glömt nycklarna...)

En kompis jobbade på Arendalsterminalen i GBG och två personer knallade in och sa att de fått besked om att hämta en motor. Kompisen tog trucken och började köra ut motorn, men blev fundersam när han såg att det var ett helt vanligt personbilssläp de ville lasta den på. Han frågade vilken firma de jobbade för och om de hade numret till speditören så han kunde dubbelkolla, då blev de ganska spaka och hoppade in i bilen och körde därifrån, utan motor... :-)

Mvh Elvis
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det går en trend bland tjuvar nu för tiden och det är att vara så fräck som möjligt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.