|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått en konstigt ljud från den vänstra bromskivan bak. När jag snurrar på däcken låter det som att en sten ligger mellan skölden och skivan? Det låter bara ibland, mest när jag svänger åt ena hållet, kan det vara något i bakaxeln som ligger och skaver, riktigt irriterande är det iaf. Någon som har några förslag? Mvh Per | |
stefannorr |
Om det är en sten där kan du testa att backa bort den,men har de suttit ett bra tag så kanske de är något annat fel. |
| Jo en sten är det nog inte då jag har bankat osv på skölden, är 99% säker på att det inte är sten, ingen annan som vet? | |
| Inte för långa hjulbultar? Så det skiljer mellan vinter och sommarfälgar? | |
| Näe.. det har inte låtit förut så, och om jag tar av fälgen och bara låter spacerskivan sitta kvar och snurrar för hand så låter det endå :/ | |
| Hallå P3r du tror inte det kan vara hjullagret då! :-) | |
| Det lät iallafall så på min när det var trasigt som en smärre stenkross :-) | |
|
Lyft av oket och kolla på beläggen. Det kanske har fastnat en sten som sedan har sjunkit in i oket? Kolla även så att okets glidfunktion är som den bör vara. Om den inte är det så gör du rent och smörjer upp. Jag hade själv en sten som fastnat i mitt vänstra framok. Låter krig om bilen men det löste sig med att backa för att den skulle försvinna. /Anton |
|
|
Kan vara något som lossnat i handbromstrumman! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ska plocka isär och kika, tackar för svar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.