|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en e30 320 -86:a. När jag skulle starta upp den imorse gick den 10 meter och sedan dog, jag kunde därpå få igång den så att den nådde 3-400 varv och sedan dog den. Nu verkar den inte få soppa överhuvetaget, den bubblar inte äns. Brukar det inte vara så att det surrar till när man slår på tändningen då soppa pumpen bygger upp ett tryck?? Jag har varigt under baksätet och kollat i luckan på högerpassagerar sida, men den får ström dit. Är det hela pumpen som sitter där eller bara armaturen?? Och isånafall var sitter bränslepumpen?? Är helt ny på det här med BMW så jag uppskattar om jag får svar. MVH Daniel D. | |
|
Hallå Daniel_D ska försöka hjälpa dig men jag har en e36 så jag vet ej om dom är lika. Iallafall så sitter min pump under baksätet på passagerarsidan komplett med tankmätaren och allt,ett tips kan vara att plocka ur tankarmaturen(pump o tankmätare) och sen ta och testa den mot ett bilbatteri,du ser vilka som går till pumpen och vilka som går till t.mätaren om nu inte pumpen går kan du testa med att "knacka"lite på pumpen.Det kan bara vara så att den har fått lite skit i "skovelhjulen" om inte det hjälper blir det nog att köpa en ny pump för dig. Om dettta tips funkar kan jag råda dig att tanka fullt samt att slå i en 3-4dl tvåtaktsolja i tanken oxå |
|
|
Skulle tro att din pump sitter på samma ställe som min, alltså under bilen, framför vänster bakdäck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.