AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
753

Vägrar starta... 535i -87

ba
27
baltic
M535i -87
Spoardiskt körd i vinter. Alltid startat suveränt. Men inte nu. Har kollat det mesta, och detta är läget nu; Om jag kör startmotorn 5 - 6 sekunder, inte tillstymmelse till tändning! Upp med stiften som är så dyblöta att det går att hälla soppa ur dem.

Efter att ha kört ur soppa ur cylindrarna med startmotorn och säkring/relä till bränslepump borttagna, så startar den på den soppa som finns kvar i cylindrarna. Går ngn sekund tills det är tomt.
Sätter jag dit säkring/relä till pumpen och provstartar, så upprepas allt igen. Tänder ej - blir dyng-sur!

Någon som har tips ???
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Läckande spridare?

///Jesper

BMWCS #5494
ba
27
baltic
M535i -87
Nya "rön". Bilen startar och går - visserligen ojämt och ryker - med säkringen till bränslepumpen borttagen !!!
Teoretiskt omöjligt - men så är det. Sätter jag dit säkringen igen, så startar den ej. Blir mkt sur direkt.

Något för Guiness rekordbok...?
Ca
15
Casull
530 E-60 03:a
Kan det kanske vara kallstartsventillen
ba
27
baltic
M535i -87
Är det kallstartsventil på denna årsmodell? Jag har fått tips om att den ska sitta under insuget, men det finns inget där.
Givetvis finns det någon form av kallstart, men är inte det via termoidkontakten som sitter på termostathuset?

Det är något som har "hakat" upp sig, och signalerar till spridarna att vråla in bränsle. Frågan är vad...?
Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
kanske din luftmassemätare som har hängt sig eller dålig jordning någonstans.

MVH
ba
27
baltic
M535i -87
Som ni märker, så har jag startproblem med bilen. Har nu ringat in följande; Bilen startar och går nästintill normalt på både tomgång och lite varv - om jag har antingen säkringen eller reläet till bränslepumpen borttaget !! Sätter jag dit både och - så trycker den in bränsle i sådana kopiösa mängder, att stiften dränks, den tänder inte ens!

Någon som har susningarnas susning om var felet sitter??
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Kan ju va bränsletrycksregulatorn som inte är riktigt frisk.

///Jesper

BMWCS #5494
cl
23
classico
Disponerar 540iA-94
Kolla att styrboxen i handsfacket är just!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.