AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
721

318i -92 värde?

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tjena.

Har nyligen sålt min m3:a och köpt mig en 318 -92 att åka i tills jag hittar nåt annat. Vad tror ni jag kan få när det är dags att sälja?

Info om bilen:

16300 mil, import -97, två tidigare ägare i Sverige, servicebok, gråmetallic, taklucka, rollo, renoverad och fungerande ac!!!, cd stereo, carguard 950s fjärrlarm, JBL högtalare, vita blinkers fram, sänkt (org. fjädrar finns), 15" alu fälgar med nya 205:or, dubbfria vinterdäck på plåtfälgar, nybesiktad ua.

Nyligen gjort: Kamrem bytt, olja + filter bytt, handbromsen renoverad, belägg i fram bytta.

På minussidan: Dålig lack på förardörren efter en skada samt en repa på höger bakskärm och bakdörr som inte syns så mycket. Knackande ventillyftare, vet inte om det är mera än normalt eftersom de flesta m40 motorer knackar mer lr mindre. Annars i bra skick och allt funkar som det ska.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Hej

Om du skulle sälja den idag gissar jag på 30-35' om ventliknackandet är OK (är som du säger vanligt på M40). Stort plus för fungerande AC.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
30-35 k är väl ungefär som jag tänkt också, ventilknack och lackskadorna drar ned priset men eftersom det finns fungerande ac så tror jag att det väger upp för dessa defekter.

Har även funderat lite på om man skulle lacka om dörren, en kompis känner en lackerare som kan fixa det billigt samt byta ventillyftarna, detta borde hamna nånstans kring 3000:- för allt. Men jag vet inte om jag har tid och ork, kanske inte lönar sig så mycket heller.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
JN: Tveksamt om du får igen de där pengarna när du väl säljer den. Div mindre lackskador får man väl nästan räkna med på en 12 år gammal begagnad bil i den prisklassen, däremot kan ventillyftarna kanske kan fixas till om det inte rör sig om för stora summor.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Tror mer på intervallet 25-30.000, pga lackskadorna. Det finns ett stort utbud av E36or.

Mr C
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.