AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.154

Lågnivå ur Blaupunkt business cd årsmod-99

vi
121
viruz
523i touring-00
Hej!Jag har ett stort problem,vill bygga bättre ljud i min E39:a,men har inte hittat nått schema på hur jag ska få ut Lågnivå signal från min Business Cd som är av märket Blaupunkt.Såg att det fanns till en Philips här på Bmwpower men det var inte samma som blaupunkt!

Snälla hjälp mig!!!

MVH:Erik

Bmw 530 Diesel power=)
54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
Hej!

Lyfter denna supergamla tråd, för att fråga i princip samma sak, har googlat och sökt på forumet hur länge som helst, jag vill ha lågnivå ur min Business cd, av märket blaupunkt, art nr 6512 - 6 900 604, och jag hittar tyvärr inte någon anvisning någonstans. Kan någon hjälpa mig?

Tjena! Finns ett mekartips här på autopower gällande för E46 business cd. Såg likadan ut som min stereo (blaupunkt) som satt i min E39. Jag provade detta men det gick inget vidare för mig iaf. , Slutade med att slutstegskretsarna troligen pajade. Jag provade dock med att koppla in mig på front istället som i tipset rear . Såg inte vad jag gjort för fel, dubbelkollade allt innan test. Har lödcert och suttit och lött ytmonterade komponenter i 3 år, så tror inte det var min lödning som var boven. Vill bara varna lite ändå fast det framgår solklart i tipset att det självklart sker på egen risk. Kanske var det mitt slutsteg ett något annat som var knas. Inte ledsen för det ,monterade en aftermarknadsapparat som låter bra med fungerande rattstyrning :)
Ett tillägg: KAN ha varit så att tantalkondingarna jag köpte var flummigt märkta med + , iaf var det ett +märke tryckt vid ena benet .Orkade ej forska i detta eftersom jag inte hittat någon svensk återförsäljare av slutstegskretsar iaf. Värt att dubbelkolla för dig iaf om du ger dig på detta:)
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Köp en hög/lågnivå omvandlare i vilken bilstereobutik som helst.
En med inbyggd preamp är att föredra.
Sen bara koppla den på högtalarkablarna.
54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
Hej!

Ja jo jag provde faktiskt en såndär omvandlare, det blev "helt ok", men jag skulle helst vilja ha "riktig" lågnivå, mindre saker som kan strula. Men jag ska nog köpa en till cd och experimentera med så jag inte står med skägget i brevlådan sen om det skulle skita sig.

Är det förresten någon som vet nåt bra ställe att sätta biltemas tunna baslåda på? Köpte en såndär som man skall sätta under sätet, men det ser lite trångt ut...i bagagen låter den väl lite, men det är ju så tillslutet där. Funderar på om man kanske kunde kapa baslådan lite, ta bort det inbyggda steget och sätta nån annanstans...? Borde väl gå att tiga ihop lådan sen, iom att den verkar vara gjord i aluminium...om det inte är nån "pot metal" elller nåt annat krafs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.