|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Har nyss handlat en plånbokstömmare för att ha nått att göra i garaget ;) Nu är det så att checkkontrollen är heldöd den visar bara backlight, jag ska ta och byta kondensatorerna i det. Om nu kondensatorbytet inte fixar felet så handlar jag mig nog ett begagnat instrument på nån skrot eller liknande. Då inställer sig ju direkt frågan om vilka bilar som har "lika" instrument? Funkar tex e34 instrumenten? Jag har sökt men ej funnit så om ni har nån bra länk eller liknande skulle jag bli jublande glad. Tack på förhand /Canman --- Som min fru brukar säga: Ni män blir inte äldre det är bara leksakerna som blir dyrare! :) | |
|
Det är inte säkert att det är kortet som är sönder, om allt annat fungerar som det ska. Det låter som om det är CCM-boxen som är kass, den sitter i säkringsboxen i motorutrymmet. Fungerar allt annat? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
CCM-boxen syns på andra bilden uppifrån: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw, Det mesta funkar förutom "Trip/mil", Checkkontroll, serviceindikator och PRND123. På dessa är det bara backlight. Plinget för varningarna kommer och då tänds backlighten i checkkontrollen dessutom. Tankmätaren var lite seg från början men verkar visa rätt nu. Tempmätaren verkar vara lite underlig den funkar inte riktigt bra den vill inte hoppa upp till "normal läge" den stannar ibland på 1/4 värme. --- Som min fru brukar säga: Ni män blir inte äldre det är bara leksakerna som blir dyrare! :) |
|
|
Ok, det låter som om pixlarna inte vill vara med. Börja med att prova att ta isär instrumenetet och leta efter dåliga lödningar och glappkontakt. Det finns tre generationer av stora grundinstrument till E32/E34, du måste hålla dig till samma som du har nu. Om du kan tyska hittar du massor om detta här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Så nu har man bytt kondensatorer =) Det funkade hur bra som helst efter detta. Jag hittade denna siten Länk och handlade de kondingarna som finns med där eftersom mitt kombiinstrument är likadant. Har tagit en del bilder på operationen så jag kanske kastar ihop en sida om det framöver. Om nån så önskar kan jag skicka lite bilder om nån behöver. /Canman |
|
|
Samma problem har jag på min E32, 750 från -89. Finns det någon beskrivning på var kondingarna sitter och vilken modell det är någonstans på E32? Mvh Peter |
|
|
Kolla först här när din bil är tillverkad: Länk Det gjordes en förändring på mätarhuset 2/89, det kan skilja lite på vad du behöver. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Saino, Kolla om baksidan på ditt mätarhus ser likadant ut som det som finns i den länken Länk om det är samma så är det bara att köra efter det! Jag har lite bilder på vart kondingarna sitter på detta om du behöver fler. --- Som min fru brukar säga: Ni män blir inte äldre det är bara leksakerna som blir dyrare! :) |
|
|
O.K. Ska kolla upp hur mätarhuset ser ut. Tack på förhand. JAg återkommer Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.