|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Är det någon som har kört eller äger en sådann bil? Hur förhåller sig en sådann bil till t.ex. en M3a i kvalité, försäkringar, reservdelspriser, service etc? Tycker de är ruskigt snygga =) De är ju inte så värst dyra i inköp och man får en ruggit snabb bil för pengarna, men frågan e om man har råd att behålla en sådann. Länk Kom gärna med åsikter samt förslag :) Mvh Tobias | |
|
Jag provkörde Lotus Esprit SE Highwing i höstas: Länk Den var en riktig upplevelse att köra, måste jag säga. M3:an är ju också snabb men Espriten känns mycket sportigare. Den är ju strikt tvåsitsig, du sitter mycket lägre och motorn sitter där den ska (mittmonterad). En helt annan bil helt enkelt. Du får fråga dig själv vad du har för krav på din bil. Du försakar många praktiska fördelar som du får med en M3:a. Kvalitetsmässigt kan jag säga med säkerhet att BMW M3 ligger flera snäpp över Lotus Esprit, åtminstone för lite äldre årsmodeller. Espriterna är väldigt vackra i mina ögon och inredningen slår det mesta. Om du däremot synar dem lite närmare så upptäcker du flera skönhetsfläckar. Skinnet i inredningen verkar vara ömtåligt och ser ofta väldigt slitet ut, dörrarna känns skramliga och saker som motorhuven där bak är har problem med infästningarna. Detta var som sagt på en äldre Esprit från -92. S4:an är säkert mycket bättre på alla sätt, både prestandamässigt och kvalitetsmässigt. Om du funderar på Esprit så är det nog en sån du skall satsa på. Läs mer och ställ frågor på Länk så får du säkert all info du behöver! Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.