|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bekant som har problem med sin 325 -94. Den drar upp till 2lit/mil landsväg och ingen tomgång.Den går skapligt när den är kall?! Var in på BMW och pluggade in den och fick svar att det var "lamdan". Hem och bytte den, men felet kvarstod! Nu är även, Tomgångsmotorn, mängdmätaren bytta till ingen nytta! | |
|
antar att ni testat "nollställa" systemet. dvs låta batteripolen vara av nån/nåra timmar för att sen låta bilen gå på tomgång och bli var och sen ut och gasa lite?. /mvh jocke |
|
|
Efter lambdabytet så ska ni göra som jokko skriver, ta bort batteripolen ett tag. Min bil: Länk |
|
| Tack för svaret det ska vi genast prova! | |
|
"Det gorde ingen skillnad" Nu är även Tempgivaren och Styrboxen bytta och den går lika illa!! Finns det någon mappsensor eller dylikt som kan ha gått sönder? Jag har sökt på forumet. Men ingen verkar ha haft det här problemet! "Vi är öppna för alla slags förslag, tack" |
|
|
Kolla efter läckor i avgassystemet INNAN lambdan, det ställer till värdena- rejält ibland... M.a.o. lambdan ändrar bränsleblandningen p.g.a. för mycket syre... alfatok.... |
|
|
Vi har kollat det,men det verkar okej! Han ska komma över på Söndag.Så då ska vi mäta upp systemtrycket. Och om det ev. finns någon glappkontakt på väg ner till Lambdan!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.