|
|
|
|---|---|
Robert V |
finns det "ETK/HTK" motsvarighet till Alpina bilarna ? ... jag har HTK för bmw bilarna men där finns ingenting om Alpina bilarna [som väntat]. Jag är mest intresserad av att se lite äldre bilar i första hand... typ B7 / B7s ... men allt annat e roligt åxå. Eller om det finns webbsidor med ritningar o lite detaljer ... mycket tacksam om ni har nåt att dela med er ! mail eller här ! |
|
Alpina har en egen ETK. _______ //Niklas |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Robert V: Vad är du på jakt efter? Om det gäller E24, kan jag kanske hjälpa dig leta upp någon specifik del. Bert-Ola BmwCS #2423 |
Robert V |
hej o gärna det B-O Runeson ! Ja det gäller E24 ... jag spekulerar lite grann i att bygga till turbo. Ville se lite vad de har ändrat o hur de har löst saker kring turbo ev. uppgraderingar i samband med effektökning. Man kanske får reda på lite art.nr på grejjerna och bättre upp vad det är för grejjer [tilverkare osv.] så att man kan skaffa det kanske från utland. Tyvärr e Alpina saker mycket dyra här ... inget hemligt. Det e rätt mycket men man kanske kan få tag i denna ETK/HTK till Alpina ... än så länge har jag bara HTK för BMW. vore nice om du kunde hjälpa mig ! |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Robert: Maila mig privat så ska vi se vad vi kan ordna. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
har några gamla pdf-er här Länk kanske kan vara nåt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.