AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.037

missljud / skrammel

m3
18
m3look
325ia -91
jag har ett konstigt missljud/skrammel på vänster sida där bak, som uppstår framför allt vid kullerstenskörning och "gupp". det är precis som om att man skulle kunna tänka sig plast som vibrerar, därför trodde jag det var bakspoiler så monterade bort den men ljudet är kvar. har kollat allt tänkbart jag kan komma på men hittar det inte. det låter mer inne i kupén än utanför men nog så jobbigt så man numera sitter och lyssnar efter ljudet :/

- någon som haft liknande problem eller vet vad det kan vara?

har även ett liknande ljud i framvagnen, höger sida. fast där är ljudet mer metalliknande. också detta uppstår vid gutt eller ojämnheter.

tacksam för all hjälp som kan fås!
mvh
jesper

M3look
hk
63
hkr
325ci-02, 530iT-05
Hade liknande på min, det var bakfjädern som brustit på nedersta varvet som låg löst och skramlade. De första månaderna lät det ungefär som om hatthyllan eller en av högtalarna var lös.

Mot slutet (innan jag hittade boven) lät det mer mettalliskt. Jag höll på att bli knäpp innan jag hittade felet och trodde aldrig att det var fjädern, det lät inte som man kan förvänta sig.

Helt klart värt att kolla, försök komma under bílen och lys med ficklampa eller demontera hjulet. Lycka till!
pe
554
perf
320xd e91 -09
Jag har liknande på min kärra. Tittade in i hjulhuset samtidigt som jag gungde bilen, kunde konstatera att stötdämparfästet är slut.
tjena, Hades samma problem som du visade sig vara rullgardinen bak.
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
HAr samma problem, troligtvis övre stödämparfästet bak, står hur du byter under mekartips.

MVH

Westerdahl
m3
18
m3look
325ia -91
ska ta mig en titt och ha era svar i baktanke. tack på förhand!

M3look
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.