AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.492

Mappsensor eller LMM

e30Turbo
Jag håller på att turbokonvertera en M20B25 motor, ska köra med orginal motronic och smt6 men vet ej om jag ska ha mappsensor eller LMM, har ni nå tips ska man sattsa på en LMM från 535 eller ska man bygga om till mappsensor istället har hört att det ska vara ganska jobbigt och svårt att få¨det att funka med mappsensor...

tacksam för svar...
Jag har pratat med en kille som är rätt duktig på SMT6 o han sa att det inte ska vara några problem att koppla bort LMM o köra med mapsensor
men du måste plocka ut luft tempgivaren från LMM eller att du köper en eftermarknads luft temp sensor

han har mappat en kompressor bmw med mapsensor o det ha funkat perfekt

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Tycker inte du ska bygga nå Turbo i din B18... Var det en B18 eller var det en B14???(den gamla 340 motorn du hade, asså med sprucket block o skjutna kolvar?)
För det första:
Indexbryggan vid Trensloppsfoten kommer inte att palla laddtrycket. Iofs så skulle du inte ladda mer än 20-25 Bar tyckte jag du sa, men jag vet folk som byggt med mindre flankspalt vid bakre bryggarmarna än du ska göra.
Slidmatningen i vevaxel-korrigerings mekanismen kommer oxå att ge sig. Kan inte överladda symaskiner. Det går inte. Nej, det går tamefan inte.
Sen kan man ju inte ha Traktordäck i garaget. Har sagt åt dej det tusen gånger.
Så jag tycker att du ska satsa på en Map sensor i alla fall, ska ju funka bra, eller större Lmm.
Hoppas dessa råd e till lite hjälp, Mvh Kjell-Arne Kell, Smygehuk.
20-25 Bar,
Slidmatningen i vevaxel-korrigerings mekanismen,
=)

Mikael Melander
mikael@m-tec.se
www.m-tec.se
BM
21
BMW325ixk
325ixk sedan -87
jag byggde om till map sensor på min 325turbo det problemet jag hade var att tomgången va bra vid den lufttemp det var när bilen mappades men annars varierade den + lite ryckig gång, satte tillbaks 535lmm och bilen fungerar klockrent igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.