|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vilka bussningar är enkla och billiga att byta i drivlinan, min drivlina känns lite glapp? Är motorfästena svåra att byta ? Bilen är en 520 E34 H Janne | |
| Jag bytte motorfästena på min 540-93 på 20 minuter. Lossade bägge motorfästena ovanifrån sedan hissade jag upp motorn med hjälp av en träplanka och domkraft under i oljetråget. Sen var det bara att plocka bort de gamla och sätta dit de nya,skruva fast, KLART! | |
|
Ok, låter simpelt Fick du en fastare drivlina? Jag menar vad hade du för problem och löste sig det? H Borken |
|
|
Vad är problemet då?, att bara byta dom bussnigarna som är enklast o billigast behöver väl inte avhjälpa det problemet du har eller..... Är den manuell så kan hardyskivan vara dålig. Dock är det mest förekommande problemet på BMW silentblocken i bakvagnen och dom ger upphov till sladdrig bakvagn, klonkljud vid växlingar och ostabil väghållning! ///Magnus |
|
|
"klonkar" det vid växling osv så är det vid 99& Silent blockena och dessa byter man snabbt om man är händig och har rätt verktyg... kolla dessa genom att hissa upp bilen bak och känn på dem med ett brytspett om dem är slappa... Norrlands Mekanikern |
|
|
Ok silentblocken finns säkert i problembilden det klonkar inte vid växling och bakvagnen känns rätt OK. Det största irritationsmommentet är ryckig lågfartsgång, dvs bilen juckar när man ska köra under 20 knyck. Hur djävlig är hardyskivan å byta? H Borken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.