|
|
|
|---|---|
|
Jag startade bilen, gasade lite och bilen dog. Försökte starta på nytt, startmotorn drog runt men inget hände. Kollade tändstiften-snustorra men fungerande (gnista). Efter att ha bogserat bilen en sträcka försökte jag på nytt (med startmotor) och bilen startade. Exakt samma sak senare samma dag. Bilen fick stå en stund och jag gungade/ruskade bilen lite och efter det startade den. Mellan gångerna har den gått precis lika bra som den brukar. Det verkar ju som att den inte får bränsle men är det någon som vet vad som kan vara orsaken? | |
|
Hej. Har precis haft samma problem med min 320-88 Jag vart tvungen o byta tändlägesgivaren o sen kollade jag över soppapumpen o där visade sig att kablarna var fel vända,allting hade resulterat i att när givaren var dålig så skickade han bakström till pumpen så han fick fram lite soppa iallafall,men när jag bytt givarn så kom strömmen på rätt håll o då gick de inte utan att jag fick ändra kablarna på pumpen |
|
| Tack för tipset, det ska jag kolla upp. Har upptäckt ett till problem ockå. När motorn väl går så går inte 5:ans cylinder. Jag får se över dessa problem i helgen och cykla så länge. Kul... | |
|
Hade i vintras strul med min vinterbil, liknande symptom. Felet var som Jonas 328 säger; tändlägesgivaren ( även kallad impulsgivare ). _________________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
| Nu har jag tittat lite närmare på bilen och tändlägesgivaren verkar vara ok, mätvärdena stämmer i alla fall överens med specifikationen. Jag tror att felet är att bränslepumpsreläet är trasigt, så jag har beställt ett nytt. Jag får väl sätta in det och se vad som händer så har jag i alla fall uteslutit en grej. | |
|
Tar upp denna tråd då min bil imorse startade som den brukar för den efter 5 sekunder stannade, kollade allt och slutligen började jag att köra starmotoren varpå bilen slutligen startade och sedan betedde sig som normalt men utan att ha "Choke" effekt med lite förhöjt varvtal som den brukar ha tills lite värma kommit in i motorn. Någon som känner igen detta???? Tacksam för snabbt svar då frugan åreigen skall köra bilen till jobbet i morgon och hennes tålamod börjar tryta. Mvh Helge E Bmw´n i årrden då går den, e den inte i årrden då står den, gammalt mekar uttryck!! |
|
| Kolla om generatornremet e ordentligt spänt samt om batteriet e laddat. | |
|
Bättre sent än aldrig. Felet med min bil var bränslepumpen. Antagligen var det väl ett dåligt lager som till slut skar helt eftersom den stundtals fungerade precis som vanligt. Det kan ju vara värt att kolla upp i alla fall. Kommer inget bränsle kan det ju även vara bränslepumpsreläet. För att utesluta reläet kan man ta bort det och bygla istället. Detta förutsätter dock att man vet var byglarna ska sitta, men jag tror att det står i repararionshandboken om man har en sån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.