|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fått tag i en stor turbo till mitt kommande projekt, E34 M5 Turbo. Turbon kommer från en Volvo lastbil och har beteckningen 709197-2. Jag har kollat runt lite och jag tror att det är en GT45'a. Är den på tok förstor för min 3.6'a eller kommer det att fungera? Vill ju inte att turbon ska börja ladda vig 6000rpm. Hade tänkt mig 600hk under huven. Om det finns någon här på forumet som vet exakt vad det är för en turbo så svara gärna. Bilder på aggregatet finns på m-tec.se Länk Länk Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se | |
| Tjena Micke. Du vet väl att de inte finns för stora aggregat, bara för låga laddtryck :). Behöver du verkligen överladda???? Lr vad säger Emil..... :0 | |
|
Jag kanske inte behöver mer hästkrafter efter som jag åker ifrån hanns Z3 M roadster, två ggr dessutom. =) Men på onsdag ska jag åka med honom till Skövde och köpa ny koppling, så vi får se om den kommer att gå bättre då? Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
What EMS will you use - piggyback or standalone ? www.kamikadze.onlineshowoff.com |
|
| Micke: en vanlig 3.6l M5a åker väll inte ifrån en Z3M ? | |
|
Killerbee: SMT6 piggyback P3r: Min gjorde det, men hans koppling va kass... men jag VANN!!! =) Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
Och jag kan bara intyga att melander faktiskt gjorde det jag satt nämligen i z3:an...Men som sagt var kopplingen var ej som den skulle för det lukta som fan i bilen sen...Jag tror nog emil kräver revansch sen när z3:an blir klar så får vi se hur det går då... Kan man inte Ska man inte.... Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.