|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa som har stenkoll på allt!! Fungerar Z3M's fälgar på en Z4?? Dvs stämmer bultmönster, inpressning (ET42) etc?? Vore roligt med de fälgarna (trots bara 17") då jag tror att de passar bättre än allt vad BMW erbjuder till Z4.. /Caspar | |
|
Tror bestämt att Z4 har samma inpressning som övriga 3-serien, förutom just Z3M (och M3E46) !! Det finns ju visserligen kopior av Z3M-fälgarna om det är något du kan tänka dig.. /Anders Länk |
|
|
Anders S: Kopior vill jag inte ha. Tanken var att behålla de fälgar jag har till M'en. Min Z3 2,8 har ET41 så det borde inte vara så stor skillnad... eller är det "fel" fälgar på den. Vad har Z4 för ET?? Någon som vet?? /Caspar |
|
|
Tjena Caspar: Måste lägga mig i även här. Tror inte det fungarar, fel ET "tror" jag. Å andra sidan så ska det ju inte fungera på en Z3 2,8 heller, ändå vet jag att det finns de som kör så. Så kanske. Hur som helst så har Z4:an större hjulhus, vilket gör att 17" kan se lite smått ut. En tråkig effekt med nya bilar är ju att de fått så förbannat stora hål för hjulen, 18" såg stort ut på en bil för 5 år sedan, i dag sväljar nästan alla nya bilar 20" utan att det ens ser konstigt ut. Kan ju vara kul att se på men det kostar ju skjortan. För övrigt så tycker jag att Z3M fälgarna är ett av de snyggaste fälgarna BMW gjort (sålt). /Z3MPOWER |
|
|
Kollade runt lite.. AC Schitzer har ET33 - ET43 på samtliga fälgar till Z4.. Det är en djungel... /Caspar |
|
|
Caspar, Det går överhuvudtaget inte. Framfälgarna kommer fungera, Z3M har dock en helt annan ET bak vilket gör att på "ET-42-bilar" typ Z4, Z3 (2.8, 3.0) samt 3-serien så hamnar bakfälgarna utanför skärmkanten. /Vol |
|
|
Hmm... Jag har för mig att även bakfälgarna är märkta ET42 på M'en, får kolla det ikväll. Kanske därför den bråkar så med mig.. Lotus Elise!! Jag får gratulera!! /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.