|
|
|
|---|---|
|
Som den "original-freak" jag är var jag tvungen att införskaffa en BMW Original ficklampa för montering i förberett utrymme i handskfacket. I helgen försökte jag montera den lilla ficklampan på sin plats; var först tvungen att ta bort det lilla plastlock som täcker "hållaren" för ficklampan. Där bakom fann jag en sladd med en kontakt i ena änden; avsedd att koppla in ficklampan i. I övrigt verkar det inte vara förberett för själva ficklampan...behöver man en särskild hållare som man skall stoppa i "ficklampshålet" eller har jag fått fel typ av ficklampa på BMW? Utrymmet är liksom för stort i förhållande till ficklampan och det går inte att fästa lampan i hålet på ett lämpligt sätt. Någon som har några tips? /Ante | |
|
Har gjort samma sak, minns inte nu hur jag gjorde, men det var enkelt och allting passade utmärkt. Minns iofs att jag fick klura lite innan jag begrep hur det skulle sitta. Du har väl inte fått fel grejor? |
|
| Kom på en sak: Jag är nästan helt säker på att hållaren (som man skall stoppa in i hålet) medföljde ficklampan. | |
|
Du måste även köpa själva laddhållaren för ficklampan (kostar under en hundring hos BMW). Det är laddhållaren som du kopplar ihop med sladden under täcklocket, sedan trycker du bara fast laddhållaren i hålet. Därefter kan du fästa lampan i laddaren...plättlätt! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Så var det viist ja. Jag köpte bägge delarna samtidigt och tänkte inte åp att de var separata. | |
|
Tack för hjälpen hkr och Johan! Misstänkte nästan att det var något som saknades...men när jag köpte lampan hos BMW i Luleå fick jag ingen information om att jag även behövde en hållare. Plockade bort den där täckbrickan först efter att jag köpt lampan och insåg då att det borde sitta någonting mer i hålet för att lampan skulle kunna hållas på plats. /Ante |
|
|
Vad kostade lampan Jacky. Har ingen men fästet sitter där |
|
|
Har för mig att den kostade 175:- enligt BMWs prislista. Englunds i Luleå hade blanketter för medlemskap i BMW Club Schweden framme på disken och då jag frågade om medlemskapet gav någon rabatt muttrade försäljaren lite, påstod att rabatten endast gällde veteranbilar men gav mig till slut lampan till ett rabatterat pris på 150:-. /Ante |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.