AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
612

Byta hela bärarmen eller spindelleden?

Tjena.
Har läst igenom hela forumet nu och är lite kluven, ska jag bara byta min paja spindelled eller ska jag byta hela bärarmen?

Tips/Erfarenheter?

Mvh
Mattias
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Beroende på vad du har för timlön på ditt ordinarie jobb! ;-)

Troligtvis så lönar sig det att jobba över 3-4h, köpa hela bärarmen och byta den, istället för att ligga i garaget en hel lördag ;-)

Min bil: Länk
Hehe, ok.
Fast det verkar ifs inte så svårt att bara montera bort bärarmen, ta med den till polare med hydralpress och pressa ur/i den.
Eller är det andra faktorer som spelar in?

Mvh
Mattias
gör samma sak på min e30's ena bärarm just nu :) fick nerslag på glapp i spindelled...ny bärarm går på runt 900, spindelled på 300...fast köper du en ny bärarm får du ju helt nya bussningar överallt, byter du spindelleden så kan ju dom andra bli kassa närsomhelst, vilket kan kosta mer i slutändan än att köpa en helt ny bärarm.

Jag skall iväg om ca en timme och få spindelleden pressad, sen skall bärarmen monteras dit och bilen skall in till sbp igen. Skall du behålla bilen en längre tid så hade jag bytt hela armen, skall du sälja den så hade jag enbart bytt leden, om inte köparen går med på att dela kostnaden för en ny bärarm.

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.