|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har länge tittat på denna fina 318is i börsen: Länk Nu till min fråga. Bilen verkar vara i väldigt fint skick med mkt bra utrustning för att vara en 318is. Priset är dock ganska saftigt. Jag undrar därför vad ni tycker känns rimligt för en bil som denna? Personligen känner jag såhär: Bilen verkar grymt fin och välvårdad med den utrustningen man kan tänkas behöva plus en hel del till. Bilen är förmodligen mycket billig (allt är relativt) i drift mm. MEN den lilla motorn i förhållande till pris gör att många istället tiittar på objekt med större motor. Alltså en mycket svårsåld men fin bil! Detta är vad jag tror och jag vill gärna höra vad ni andra tycker! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." | |
|
För de pengarna han begär så kan du få en fin 318 e46 istället, iofs såg den väldigt fin ut men jag tror nog inte den är värd mer än kring 90 000:-. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Jag skulle inte ge så mycket pengar för en importerad. |
|
| För 120000 kam man få rn 320 import så den är sboslut inte värd priset det är fortfarande en fyra under huven neej absolut inte prisvärd | |
| en 320 e46 menar jag så | |
Suppe |
Ska du ha en E36'a för dom pengarna varför inte ta en 328'a istället, ligger i samma prisklass som bilen du tittar på. |
|
Tokdyrt, satsa på E46-98 istället alt. en E36 328 coupe. Ytterligare ett exempel på någon stackare som försöker få igen en del av pengarna som han lagt ut på bilen, fullt förståeligt men ytterst sällan att det går hem. Normalmilare anser jag att det är (1500 mil/år, tänk på att det är en fyra i den, inget man bränner fram och tillbaka till solhuset på rivieran med). 318is är visserligen eftertraktad men jag tycker ett pris på mer än 85 för den känns för mycket i dagsläget när E46 börjar komma ned mot hundringen. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
har själv en 318.. och som sagt.. lite för liten motor i den.. lite tråkigt med bara en 4:a... men såklart finns de fördelar med de oxå. :) |
|
|
bmw316: Varför skulle du aldrig betala 120 000:- för en importerad bil? Jag är medveten om att den är tokdyr så det behöver jag inga upplysningar om. Min fråga var dock vad som skulle kunna vara rimligt i pris och runt 80.000:- som en del sagt tycker även jag låter mer rimligt. Anledningen till att jag tittar på en 318is är att försäkringen är tokdyr om man som 18-19 åring ska försäkra 325,328 med flera. 318 is är lite bättre. Undra vad en så bil blir såld till för pris..om den nu blir såld. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.