|
|
|
|---|---|
|
I kväll vid strax efter 21 så kom jag hemkörande på Essingeleden norrut över broarna. Som vanligt ligger jag ca 30km/h för fort i jämn hastighet. Inte särskilt mycket trafik. Det är ju fyrfiligt och jag ligger i tredje filen från höger och det är tomt i den vänstra. Helt plösligt kommer det en bil och lägger sig väldigt tätt bakom (2-3m) och blinkar en gång med heljuset. "Jaha vad du var störig då" tänkte jag och ignorerade föraren och tänkte att vill du köra om finns det en tom fil till. Han ligger kvar väldigt nära och vi kommer ikapp en bil så jag blinkar vänster, byter fil, kör om bilen, blinkar höger och byter fil tillbaka. Bilen kommer efter igen lägger sig lika tätt bakom igen och blinkar en gång med heljuset, då ser jag att han dessutom har en mycket liten lampa innanför framrutan som blinkar blått. Sedan kör han upp bredvid mig och vinkar med handen att jag skall sänka farten, vilket jag gör. Det är en rätt så ung ensam person som sitter bakom ratten. Sedan lägger han sig framför mig och vi kör vidare. Efter ett tag kommer nästa bil omkörande i ca 100 och han hänger på denna och upprepar att lägga sig alldeles för tätt bakom och blinka en gång med heljuset. Efter ett tag åker vi åt olika håll. Det var en röd SAAB 9000 av inte modernaste snitt direkt. Jag undrar lite vad han höll på med. Han var uppenbarligen inte ute efter att försöka stoppa någon. Var det en trafikpolis? Var det någon annan civil polisbil? Vad var det för riktigt dåligt blåljus han hade? Är det främjande för trafiksäkerheten att försöka få andra bilister att köra lagligt genom att själv bete sig ett trafikfarligt sätt? Var det en civil person som bara ville leka polis lite? Någon annan som har råkat ut för detta, som kan sprida lite ljus över saken. mvh Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... | |
|
Låter som någon dåre som har köpt ett roterande blåljus på Clas Ohlson och nu njuter av att skräma ont anande fartsyndare på Essingeleden. En riktig trafikpolis väljer ut sitt "offer" och fullföljer sedan ingripandet utan att istället byta bil att förfölja. Misstänker att du inte tog regnummret? |
|
|
k1mzo> Är det bara jag som inte fattar ett skvatt??? *BAWORAK* |
|
|
k1mzo: Det låter intressant! Men förstår inte riktigt. Kan du ta det dära en gång till? Mvh Kristian |
|
|
Det där var inte så svårt att fatta, det gäller bara att ta rätt droger;-) /Anders |
|
| Din polare verkar ball..... Rolig story! | |
|
Moget klistermärke Kim :) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
k1mzo: Hehe, det där märket var guld! Själv hade jag ett gammalt märke från Tullverket på min gamla 240: "Innehåller ej narkotika", det fick lite uppmärksamhet också... ;-) Mvh Elvis |
|
|
Till k1mzo: hehehe.. tror jag såg dig när du vart stoppad... Va det inte vid vretarna i vintras.. hade lite kul me bilen me en polare o tänkte:" nu får de räcka, tänk om vi blir stoppade".. 20 sek senare åkte vi förbi er.. då fick man sig en tankeställare.. kan man fråga hur mycket du gav för din bil.. den va rätt najs kommer ja ihåg.. men så var de ju rätt mörkt.. om de överhuvudtaget va du dvs.... ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Hehe... kul story! Efter att ha ställp på bilen och lämnat verkstaden efter insp II i ons körde jag från Power i Växjö mot värendsvallen men dimljus/position på. Möter en V70 som blinkar frenetiskt med helljus och räcker finger åt mig. Tänkte ska ja vända o fråga hur han resonerar?? Hinner inte mer än tänka det förrän ja ser att polisen står o skjuter på mig med laser=) Alltså gubben i Volvon varnade mig... Men ja körde ju 45 på 50-väg så d va lugnt. När ja kör hem till Växjö idag från besiktningen i Åseda kommer jag ikapp en målad bil som följer en 740 i 85km/t på 90-väg. Så ja kör om o polisen hänger på mig istället, hela vägen till växjö i 2km/t (på färddatorn) över tillåten hastighet. När vi kommer till norremarksrondellen innan infarten till centrum svänger de av... Ja dom har kommit igång inför sommaren i alla fall... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
De va en civilpolisbil framför o en civilpolisbil bakom. sedan stod en snubbe i tshirt (antar att de var du då.. kallt kallt) bakom bmw:n.. ni stod just vid korsningen där man kan svänga in mot vägen till tumbagymnasiet/tumba sjukhus.. De va ni va?? ;) ........ HAHA ;p ..... |
|
|
varför köpte du den svarta när du hade den gula redan.. varför ha 2 bilar som du "leker/busar" med.. eller hade du den svarta som "ta hand om bil" och den gula som lekbil?? För den va ju snygg den svarta?? PS: Det finns en mörkgrå/svart S60 med ljus toning runtom, och en svart 9-5 sedan svarttonad bak... utöver den gråa 9-5 kombin.. just so u know!!! ;) ........ HAHA ;p ..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.