AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
513

Klimatanläggning

kn
3
knegoff
328i Touring -97
Någon som vet hur kliman (digitala)skall fungera?
Ex:Startar bilen och fläkten startar på 30-40% av sin
kapasitet.Om det nu är kallt ute så vill jag inte få kall luft så jag trycker ner fläkten till lägsta hastighet.Sedan när varmluftbörjar komma så ökas fläkten automatiskt men bara till 50% av sin kapasitet.
Jag vill att fläkten skall starta på lägsta tills varmluften kommer o sedan öka på för fullt.
Någon som vet hur det skall fungera.
Bilen=e36 328-97
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är nog lite skillnad på vilken årsmodell man har har jag förstått av detta forum.
Den klima(dubbel) som sitter i min bil ska enligt instr.bok funka ungeför så här.Ställ temperaturen på 22 grader.
ställ fläkten på mittläge så ska det visst sköta sig själv.Tar jag bilen kall så går fläkten på lägsta men så fort motorn håller 22 grader tar ca 3 min så går fläkten upp till mitt läge och går i mittläge tills rätt temp upnåtts därefter så sänks fläktens hastighet.
Vill jag ha mera flås trycker jag på defrosterläge det får man ju ändå göra ibland når bilen stått en stund vid hög fuktighet ute.
Hoppas att du blev nått klokare.
MVH

Hasso
kn
3
knegoff
328i Touring -97
Jag får väl prova det hasso o se hur det fungerar.
Skall det stå auto på panelen eller, har också en dubbel klima.Det står då inte det på min.
Mi
542
Micke R
328i -98
När jag har Auto-läget på min klima och startar i minusgrader går fläkten på sparlåga. När sedan motorn får upp tempen drar kliman på fullt för att nå ex.vis 20 grader. När den gjort det lungnar den ner sig igen...

Mvh / Micke R
kn
3
knegoff
328i Touring -97
Micke r har du en e46 eller e36 det är väl ny klima i e46. Dom fungerar då precis som du beskriver det vet jag.Men e36an(gamla kliman) värkar det fungera olika på olika bilar
konstigt tycker då jag i alla fall...
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag har en 96a och min klima fungerar precis som Micke R beskriver det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.