|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min far ska sälja sin BMW 523 -97 och jag undrar om ni tycker han begär för mycket om han vill ha runt 120000-130000:- Bilen är svensksåld och han är den andra ägaren på den... Lite info om bilen: - Ca 8000 mil - Fullservad enligt boken på BMW (oljeservad i feb) - 18 tummare BMW original fälgar vet ej namnet men de är tätekrade och skodda med Bridgestone S03 PP 235/40 fram och 265/35 bak (Nya fram, en säsong bak) - Shadowline - Multi M-Ratt - Digital kliman - M-Chassie - Skall lackkonserveras till helgen - Farthållare - CD - Avtagbart drag (original) - Michelin dubbfria vinterdäck på plåtfälg (Bra däck) Den är oxfordgrön och har grå tyginredning. Den har desvärre ett litet skönhetsfel i form av repor efter nån klant kört in i bakspoilern plus att en av bakfälgarna har fått ett lacksläpp. | |
| Ja det tycker jag. Mellan 100 och 110 borde den liggga trots det låga miltalen. | |
|
120000-130000:- kan han säkert få om den är i fint skick och att det verkligen är 8000mil som den har gått :) Vill han ha sålt den snabbt så kan han ta upp mot 110 000:- En fråga bara.. han ska väl inte byta ut den mot en volvo?!?! ;) BMW4EVER! |
|
| Icket: Nej ingen volvo, bevare mej väl ;) han hade tänkt sig en 530 E60, och det är faktiskt ärliga 8000mil även om jag kan hålla med om att det låter lite på en 97a... | |
|
grodans 100-110 låter lite... skulle tippa på att icket inte har helt fel... |
|
|
tp_88, inte för att vara elak, men det märks att du är påverkad av begbilsprissättningen i Värnamo. Den är helt absurd som bekant. Tror på 95-105 KSEK privat i slutpris. 10-15KSEK högre annonspris. I detta fallet tror jag dock att det kan vara lönsamt att byta in den eventuellt... /Simon |
|
| simon_en: Så inbyte kanske inte är fel? Vad tror du en auktoriserad bmwhandlare kan vara villig att ge för objektet då? | |
Jirar |
Enligt grön lista så skall en handlare betala ca 100000 för den bilen. Skulle tippa att man i slutändan får 85-90 i inbyte. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.