AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
733

Pris på 523I E39, 1996?

Hej!
Jag är novice gällande Bmw men har funderingar på att skaffa en men vad är rimligt att betala??
Fakta 523i -96
Imp. Samma ägare, ca 12500 mil, aut, tygklädsel,
fullservad i sverige sedan 96. Repor finns på en sida, stötfångare i bak annars hyfsad i lacken+ ett fåtal stenskott, spricka i lampglas, kam ej bytt.
Annars standard utrustning.
//
Tack för på förhand
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Med beskrivningen som du gav så skulle jag ge max 80 till 90 tusen. Men det är enligt mig alltid svårt att bestämma pris på en osedd bil.

BMW4EVER!
Tack för svaret!!!
Antagligen ännu mindre. En bil i vettigt skick med den utrustningen borde gå att få loss för ca 70KSEK då den saknar ac, farthhållare, stolsvärme och CD. Att den även saknar det magiska SCHiin gör att många avstår att köpa.

/Simon
Den har ac, farthhållare, stolsvärme, auto, multiratt, och är i vettigt skick(ägare är väl dokumenterat), i övrigt basic fälgar etc. Dock så saknas CD, steptronic, skinn, häftiga fälgar+vad det magiska SCHin nu är (novice).

Jag kommer troligen att få loss den för mellan 65-70 ksek. Är det vettigt eller????

Det låter som ett bra pris. Svårt att hitta en femserie för de pengarna oavsett skick och utrustning. Lycka till!

'kam ej bytt' Behöver du inte oroa dig för eftersom BMW inte har kam-rem utan kedja som du säkert inte behöver byta under bilens livstid, möjligtvis justera om 20.000mil till :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
SCHiin betyder skinn, började stava det så när jag blev nerringd av massor av folk som frågade om bilen hade skinn, många lät som att det sa "SCHiin", värmlänningar t ex, hade aldrig hävdat att jag hade skinn och bilderna i annonsen visade att det var tygklädsel, blev lack på det hela och bröjade stava skinn på ett annat sätt. Priset låter vettigt, lycka till!

/Simon
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Låter som en bra affär tycker jag.
Kolla alla funktioner (ac, farthållare, stolsväme c-lås mm) börjar bli så mycket finesser i bilarna att det är stor risk att nåt inte fungerar.

En fråga beträffande schinnet, är jag helt ensam om att INTE vilja ha detta?
Tycker det är snyggt i en nästan ny bil men efter 3-4 år är det ofta slappt och skrymkligt på förarstolen.
Har själv det svarta, lätt mönstrade, släta tyget i min bil. Ser ut som nytt efter fyra år och klart skönare att sitta på.

BjörnB,

är ingen större fan av SCHiin själv, men känner mig nästan tvingad att skaffa det i nästa bil då det för många i en BMW är nästintill odiskuterbart....

/Simon
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Simon_en, jag resonerade som dig också först men fick bilen till rätt pris och hopas att det ska finnas någonstans ska finnas någon som liksom jag klarar sig utan lädret. Tänk den dan alla veganer och pälshatande tonåringar börjar leta bil, då har jag trumf på hand ;)

Är lite sugen på en 318 e46 som andra bil, utan AC kostar dom obetydligt mer än en Golf IV (utan AC). Men vet inte om jag vågar köpa en sådan pga svårigheten att sälja den vidare senare.

Ursäkta att det blir lite OT...

Tacksam för era svar/tankar.
Då blir det till att kontrollera de "få" funktioner som finns en extra gång. Har ni några grundläggande råd/ länkar till andra topics under med relevanta frågespalter om detta ämne.

Det viktigaste kanske!!! Är den krockad, stämmer milen? Fulldok betyder ingeting. Var detektiv. Ring till verkstäder där servicen är gjord i Tyskland, ring tidigare ägare, kolla garantireparationer och jämför miltalet.
Som sagt dokumentation betyder inte mycket i dessa tider.
Hur många som inte gjort detta och blivit lurade kan man bara spekulera i men de är nog väldigt många.
Nu verkar den ju funnits i Sverige länge och då är vet väl förmodligen svårare att fiffla med mätaren men man kan aldrig vara försiktig nog.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.