|
|
|
|---|---|
|
Jag HAR sökt med hittade inget svar på min fråga: kan man montera M5:ans fjädrar och stötisar på en vanlig 520 E39? Är det typ andra fästen, fjäderben, och nivåreglering på M5:an eller passar de på ALLA E39? OM de passar, hur mkt kommer de att sänka bilen, eller kommer de sänka överhuvudtaget, M5ans vikt är kanske högre? Jag har nämligen fått tag i en standard sats från en M5 E39(Weitec) och vill montera den på min 520 för att få lite lagom sänkning och bättre väghållning. Min bil har varken nån M-chassi eller nivåregl. Snälla hjälp! BMW 4ever | |
|
jag tror den sänker lite bara...m5:an har mchassie som sänker ca 2 cm jmf med vanlig 5 serie e39, men m5:an är original ändå inte så jättelåg bil |
|
|
Okej, men passar M5:ans fjädrar och stötisar på en vanlig E39 då? Är det olika fjäderben, fästen etc, eller är det helt likadant och det är bara att montera? Har du eftermonterat M-paketet på din bil själv eller följde det med från början? Det var nämligen en som skrämde mig med snack om att allting skulle vara annorludna på M5an: större och grövre och att det skulle också finnas nivåreglering på alla M5or och ingen på min...Jag hoppas att det är inte sant, men hittar inget om det här på forumet... BMW 4ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.