AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
882

Tappat min Imobilizer!

Bm
6
Bmw Henke
325 Limo -94
Jag har en eftermonterad imobilizer som sitter monterad på en 325 -94...

Men saken är den att jag tappat min imob. dosa/mottagare som sitter på nyckelringen så bilen står ju vars den står just nu...

Frågan är den vars man ska ringa och få tag i en ny.... läste i tidigare forum om omkodning och jobbiga grejer... skulle gärna vilja lösa det på ett enkelt sätt.... har ju typ 7 mil till närmsta BMW verkstad så.....

Ingen som vet något pris på en ny mottagare...

Eller ett lätt sätt att koppla ur/ta bort den...

Hoppas på bra svar/// Henrik
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Um.. Men eftersom du bor i Umeå kan jag inte förstå hur du menar att du har 7 mil till närmaste BMW verkstad? Umeå är ju inte riktigt så stort..
Det finns ingen möjlighet att bara köpa en ny dosa, eftersom den är kodad för just din startspärr.
Finns heller inte något enkelt sätt att bara koppla ur den, eftersom att tanken med hela saken är att det ska vara ett stöldskydd. Så om du inte vet vilka kablar den bryter, och var, så kan du få riva en hel del i bilen.
Bm
6
Bmw Henke
325 Limo -94
amen umeå e närmaste stad för mig... bor ju i skogen...
Bm
6
Bmw Henke
325 Limo -94
Om det är så, hur ska jag då göra???
För om då jag ska be någon byta ut den så måste ju dom veta vars den gamla är inkopplad....

Ingen som vet ett pris på en ny med montering och allt....
bmwdr
Jag hade tagigt bort den istället.. Om någon verkligen vill sno bilen så gör dom det ändå!
Det är inga problem att koppla förbi startspärren!

4år inom larmbranchen.. ring om du behöver hjälp..

Vinden i nacken en skön sommardag ;)
bmwdr: konstig orellevant fråga kanske, men hur kan du ha en 89as 540i, dom kom juh inte förens 93..?

klart att dyu tycker startspärr är onödigt, men för gemene man så är det nog inte lika lätt.

har förövrigt dubbla på min egen.

/mvh jocke

bmwdr
det är en 525 igentligen... med 540 motor... ;)

Måste juh se konstigt ut på Besiktningen ;)

/mvh jocke

bmwdr
Ja.. men den är om reggad..

Bm
6
Bmw Henke
325 Limo -94
Tack för alla svar!!!
Men jag har löst problemet nu.... vände bara upp och ned på alla grejer som jag såg... sen en dag hittade jag den.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.