|
|
|
|---|---|
|
hehe, när man är ledig om dagarna så har man inte mkt mer i skallen än BMW... så jag snickra ihop ett par rostfria dtm slutrör! Tog visst sin lilla stund och mäta och rita ner allt på dessa 3" rör... Men fick till vinklarna som jag ville... dvs 45 graders vinkel uppåt och nu fattas det bara att svetsa fast delarna i varandra vilket ska göras imorgon! kommer bli läckert när man har polerat dessa! sparade 800kr genom att kapa lite skräp från gården! + fick lite mer ljud i bilen genom att peta på dessa 3" rör över org avgasslutrören! ;) | |
Dark Rider |
+ fick lite mer ljud i bilen genom att peta på dessa 3" rör över org avgasslutrören! ;) Hmm..hur om man får fråga? hoppas de va ironi =) ! Bil´n min: Länk |
|
Haha, Joo Men det var lite ljud man fick! eftersom avgasljudet ekar lite i dessa 3" rör! otroligt men sant! Nu snackar vi inte om några sportdämps ljud.... utan bara en lite mer 3" tums aktig ljud! Men ljud fick jag iallafall! =D |
|
| Rostfritt är ganska svårt att svetsa så du vet! Hoppas du är bra med Tig svetsen ;) hehe | |
|
Är väll inget svårt att svetsa rostfritt. Går bra att svetsa med "pinne" också. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Men det blir mycket snyggare med tig, speciellt på rör! | |
|
Äääh, det är svetsat o klart med miggen! Farsan pilla dit ett par skarvar och du är det bara att slipa ner skarvarna... och polera! polerade redan själva rören, och har borrat hål för anslutnings mutter mm... muttern är på plats inne i i röret och en M10 kommer att klämma åt hela bygget mot Org slutrören! Nu fattas det bara att att fasa till slutrören, hmm... hur långa borde dessa dtm rör vara som sticker uppåt? just nu har jag att välja mellan 12 cm som mest... Men tycker det sticker ut för mkt... så nåt mellen 5-8cm borde vara lagom? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.