AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.534

Hyrbil på Hahn flygplatsen ?

Anton
Hej! Ville bara höra om det finns nån som hyrt bil på Hahn flygplatsen i Tyskland ?,och vad det kostade i såfall.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Vet inte vad det kostade, men det finns ett gäng uthyrare representerade där.

Min 528i Touring
Länk
avis skall väl finnas där
www.avis.se
hahn finns på deras hemsida, å där kan man juh kolla upp priset
sen tillkommer det ungförareavgift och självriskreducering, som man får boka på plats, tror inte att man kan få prisuppgift om på internet

/Cronor
Visst går det bra att hyra på Hahn. Vid senaste besöket hyrde vi en astra 1,6. Fria mil i tre dagar, ca 1600 kronor. Skall dit 1 juni igen. Har hyrt (bokat) en Alfa Sportwagon 2,0 med acc och navigator. ca 2000 för fyra dagar. Skall ev. smyga runt ett par varv på "ringen". Gäller dock att vara försiktig då knappast försäkringen täcker. Hyr genom Hertz.

Visst ja, Flyger med Ryan Air från Skavsta. Länken till Herz finns på www.ryaiair.com
Gå in och "låtsasboka" och kolla upp priserna där..

Johan_1024
Hej!

Ursäkta okunskapen men Hahn, Frankfurt? Flyger Ryanair dit från Malmö?

Behöver åka dit på tisdag men måste som vanligt vara i Tyskland tidigt. Brukar åka tåg i vanliga fall med det är både dyrt och drygt!
Tacksam för tips!

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Frankfurt Hahn heter flygplatsen, Ryanair flyger dit från Malmö Sturup.
Tänk bara på att det ligger ca 120km ifrån Frankfurt.

Min 528i Touring
Länk
Anton
Tittade på Ryan air's hemsida och det går tydligen att åka buss från Hahn till en hel del städer för bara 12-15 eur ,tågförbindelse verkar det inte finnas dock.På Hahn finns flera biluthyrare men ingen som går att boka från nätet eller ?
Tog en hyrbil (en Fåård focus estate)från Frankfurt förra året hade den i 2 veckor.kostade 2100:- inkl fria mil.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Boka direkt på nätet:Länk
Gute fahrt!

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Europcar Car, Hertz, Avis, Euro Mobil, Option Car Rental är alla representerade på Hahn Länk . Jag skulle hålla mig till de tre första som går att boka från Sverige via telefon eller web utan problem. Har själv varit där 3ggr under det senaste halvåret och hyrt Renault Megane (diesel) 720:- dygn (lämnades på annan ort) samt BMW 520 1300:- dygn. Samtliga från Hertz.
Lägg in flygplatskod "HHN" när du gör dina sökningar på web så kommer nog priserna upp hos resp. uthyrare.

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
74
10
740i
Seat Ibiza 2001 ! !
Ryanair har haft förbindelser mellan Sturup-Hahn men dessa uphörde någon gång i början av 2004.
Från Skavska går det dock fint!
Någon som har erfarenhet av att hyra bil på Frankfurt Hahn och sedan droppa bilen på annan ort, tex inne i Frankfurt am Main eller någon annan stans i Tyskland
Går det ? Vad kostar det ?
Hej!
Det går, går även att lämna i ett annat land, fast då blir det svindyrt...
gå in på avis, hertz eller europcars hemsida och mata bara in vart du vill hämta och vart du vill lämna bilen, så får du fram pris!

/Cronor
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Som jag skrev två inlägg högre upp "Henrik72" så gick det på 720:- för en Renault Megane som lämnades i Köln (fria mil samt full föräkring med låg självrisk). Med COOP Medmera kort har Hertz någon drive just nu som ger 25%. Vart upplyst om detta då jag i dagarna bokade en Megane (igen;) för upphämtning på Hahn. Fyra dagar med fria mil 142 Euro. Ganska prisvärt.

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Flög till Hahn i påskas och hyrde en Astra i fem dagar, 1700spänn med fria mil (bensin tillkommer naturligtvis)

Det blir en djäkla skilland att gå direkt till Hertz eller att klicka sig till Herts via Ryanairs hemsida.

Priset sjunker nästan 50%, så Ryanair måste ha ruggigt bra avtal med dom. Spöade Holidayautos med flera hundra kronor.

/Johan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hertz via ryanairs hemsida slår det mesta inkl mitt avtal med avis. En 525iA med navi mm E60 3 dygn fria mil med massa försäkringar mm gick på 300 EURO häromveckan. ORd pris ca 550 EURO.
Asken
Ba
5
Basta3
540iAT -01
Hyr du via Hetz och lämnar på annan Herz i Tyskland så kostar det inget extra (Hyrde HAHN och lämnade ca 80 mil därifrån). Kolla bara ordentligt vad du kryssar på på lappen när du skall hämta bilen för priset blir ofta ett helt annat än det du får vid bokningen. Jag ville inte ha allt extra skit men bråttom som man hade så gjorde man ju som man blev tillsagd. Körde en C180 Kompressor som var bara gått tusen mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.