|
|
|
|---|---|
| Ngn som vet vilka delar som skiljer motorerna åt ? Tänkte trimma min motor med us-M3ans delar, den är ju lagom pigg ! | |
|
Lättast att se om du har ETK , men det är ganska mycke delar , köp en hel motor i stället , Och jag tror inte det blir ekonomiskt försvarbart , blir nog ganska dyrt , bara vev och stakar + kolvar kostar nog mer en turbo konvertering Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
intemartin |
men usa m3 e36 har ju bara 247 eller var det 257hk (pgr av avgasbestämelserna) det är ju sämre än den europeiska 286hk en kompis hade en sån när han bodde i usa den europeiska är märkbart kvikkare använd delar från den martin_750 |
|
Jänke M3 hade 240hk. Är inte en S motor utan en modifierad M52. I övrigt håller jag med om att du borde använda en S50 i stället. Både ekonomiskt och prestandamässigt. Kiip Spiiding! |
|
|
US M3:an är en upp borrad M50 alltså en M50B30 med 240hk. Det är nog både lättare och billigare att byta till en S50(286hk) än att uppdatera till US M3 spec. Att byta till en S52(321hk) är däremot dyrare och krångligare. |
|
|
Hepp. Jag hade för mej att det är en borrad/strokad M52, alltså aluminiumblock. Kiip Spiiding! |
|
|
Kanske finns både ock. De borde väl fått M3:an innan M52:an släpptes. Den kom väl inte förrän 96 eller nåt. Jag kan ju vara ute och cykla här :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.