AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
563

Vad skiljer på toppen och motorn?

Xp
24
Xpl0jd
M535 -87
M535 -87
jaha då testar vi igen. moderatorrerna kan gärna kontakta mig igenom PM så får jag reda på hur den här siten fungerar. (de här e sista försöket för den här siten som inte har hjälpt mig något än)

Jag har köpt en ny motor till min 535 -87, de va en m30 motor från 88 sog jag senare när jag lyft av toppen. de är lite större förbränningsrum och kanaler. har läst i andra inlägg att de ska gå med den toppen men inte bra. de är allt jag hittat. men vad skiljer på motorerna går kammen från 88an att använda tex. vill gärna få reda på lite teknisk data om båda motorerna.

MVH Jimmy

//Jimmy
Xp
24
Xpl0jd
M535 -87
M535 -87
okey tack för alla svar de fanns många kunniga här. men för framtida personer som söker så.

88ans komplett top med 88ans kam passar inte på 87ans block. iaf inte med samma kamkedje inställning som innan. då kommer man dra alla insugsvipor.

//Jimmy
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jimmy...Precis så här ska ett forum fungera...Dvs fram med fakta,trots att det var du själv som var "tvungen" att leta fram den..
Tack ska du ha.

Finns dock ingen anledning att "hacka" på dem "okunniga" som du skriver...Alla BMW proffessorer med skrivklåda är inte på denna sida för jämnan vet du.

Mvh Janne.
Xp
24
Xpl0jd
M535 -87
M535 -87
blev mäst sur för jag satte in ett inlägg innan också sen vänta jag en vecka och lyfte de då tog moderatorerna bort de. å sen går de åt skogen med bilen. vill ha ut den.

//Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.