AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
476

Byte av dimmljus?

Crusty
E det nån mer än jag som tycker att en E36 gör sig bäst med bara p-ljuset och dimmljusen igång?
skitsnyggt!! Lite böter vad gör det! Älsklingen vill ju vara snygg!! men mitt problem är att det ena dimmljuset bara funkar när det känner för det! Det kan börja blinka för att sen fungera konstant och sen sluta lysa tvärt! jag vill ta ut lyset för att kolla alla kontakter men vet inte hur man får ut lampan ur fronten! Tacksam för svar!

"The Blue BMW"
Jag har ju lite annan frontspoiler, men jag har ett litet hål, snett upp/innåt, precis vid glaset, där man stoppar in en mejsel och trycker innåt, mot dimljuset, då "snäpper" det loss i ena kanten, så kan du lirka ut det, det är väl något glapp i kontakten... Visst är det snyggt m. P. & dimlius.. : ) hoppas det går bra, MVH

Philip
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Visst är de snyggt me dimmljus/p-ljus ! Kolla i luftintagen på frontspoilern, där finns två hål, det ena till ljusjusteringen och det andra till att lösgöra dimmljuset. Stick in en liten mejsel el.dyl då frigörs dimmljuset från spärren och ploppar ut! Troligtvis glapp vid jordningen av lampan, har haft samma problem.
Hej!

det är väl inga böter på p-ljus + dimljus ?? halvljus och dimljus är det dock böter på iallafall ..

mvh
Daniel
Jo, efter mörkrets inbrott blir det böter.
Beloppet verkar variera dock...
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
De finns inge snyggare än p-ljus å dim ljus.....
Porrigt värre!!!!!.....

//Cosmos
E28 Power!!!
Aldric
Har någon nånsin blivit stoppad för att köra med felaktig belysning då? Så länge det lyser och man inte är en trafikfara verkar ju inte polisen bry sig ..
jag har blivit stoppad, halvljus + dimljus :)

snuten sa:
"vill du ha böter?"
jag sa:
"ehh nä"
snuten sa:
"släng dimljuset och kör vidare.."

hehe..

ha d!
mvh
Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.