|
|
|
|---|---|
| Har en m5 e34-90 3,6 .. när bilen blir varm är det svårt att få i växlarna, man får liksom dubbeltrampa för att få i dem.. verkar som om det e dags för ett kopplingsbyte eller är det nån annan här som haft liknade fel som vet med säkerhet vad det är för fel.. | |
| ee dubbeltrampa... Det är inte så att du har luft i kopplingshydrauliken? | |
| har oxå funderat på det.. är det vanligt att att huvudcylindern eller slavcylindern pajar.. " vet inte om det kallas så på bmw" luft brukar ju inte bara komma in.. den borde väll läcka isf?? koplingen tar längst ner när den blir varm liksom så att jag får släpa upp kopplingen o sen trampa ner den igen så får jag i växlarna.. det e inte så att det känns som den tappar tryck.. | |
|
Tja, känner du om det blir motstånd direkt när du trampar eller avtar det om du stannar upp och trycker vidare? MVH |
|
| det e ett litet glapp på ett ungf 2 centimeter inan det tar nått... men sen e det bra tryck hela vägen | |
| Ofan, precis så var min Mercedes 190E också men jag tog aldrig reda på orsaken tyvärr. Men det lär ju vara så att ena cylindern mår dåligt. | |
| När jag körde hårt med min M5:a så tappade jag tryck precis som du. Efter jag bytt slavcylindern så funkar kopplingen lika bra hela tiden. :) | |
|
Jag har liknande problem på min M5'a -90. Får ett spel på 2cm men jag har inga problem med att få i växlarna. Men det kanske kommer om ett tag =( Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se |
|
| ja det e speciellt när man kört hårt det e svårt... åker väll på att byta slavcylindern då..tack för alla svar | |
|
samma felsymtom som ni jag bytte slav ca650kr gör lätt, blev kanon mak |
|
|
Har haft samma problem... Löste sig med en luftning av kopplingshydrauliken... Testa det först.... /Jimmy Länk |
|
| Provade att lufta idag men vart ingen skillnad... får väll prova med att byta slaven då.. | |
|
M5Rules: Luftar du den rätt då? Kan vara lite klurit att lufta den.. Bengan Ha de // Bengan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.