|
|
|
|---|---|
Crusty |
tja! jag har el-hissar fram på min bil men på högersida går rutan ner så jäkla trögt dom första 5cm! sen glider den ner perfekt! Det e precis om den inte orkar den första biten? det känns som om el -motorn dör! Kan det vara tröga lister eller nått sånt ?? "The Blue BMW" |
|
Jag hade liknande problem, åkte till Shell, de (och förm. de flesta mackar) hade en siliconspray för lister, som dels smörjar, dels förhindrar frysning, sen glider det hur bra som helst, prova det, MVH Philip |
|
| Daxs att justera rutans styrskenor. Om du tar bort dörrklädseln så ser du en skena som går längs med rutan, den går att justera ut eller mot, prova tills rutan går lätt att hissa upp o ner. Dra sedan åt skruvarna. Kan skilja lite på coupe och sedan. Det finns fler punkter att justera på men testa det här först. | |
| Eftersom det är de första 5 cm den går trögt så tror jag inte att det går justera, jag tror mer på silikonet... jag brukar använda vanlig silikonspray i kanalerna före varje höst och det funkar jättebra. Silikonspray går dessutom bra att ta på en bit papper och gnida in dörrlisterna med... | |
|
Jag har ett knarrande läte när jag hissr upp o ner.. + att det knarar o knäpper när rutan inte är upp vad kan jag göra åt detta.. jävlig störande. det är ju inte alltid man vill ha rutan helt nere.. |
|
Dino |
scnitzermann Jag har ett likande problem fast min är inte trög utan den ramlan ur när man ska dra upp den efter att man har dragit ner den, den går snett upp alltså så man får hålla i rutan för att den ska åka i sin plats har lämnat in den på bmw men de kunde inte fixa den vet du vad jag borde göra ?? M-MotorSport |
Crusty |
Tack för alla svar jag ska genast fixa till det me bums! "The Blue BMW" |
| Hej, Dino Det är just ett sådant fel som Bmw skall fixa. Men det går kanske att räta till på egen hand. Tag bort dörrklädseln, då ser du en styrskena vid rutans bakre kant. Där finns en klack med rullar(coupe) el en plastklack (sedan) som förmodligen hoppar ur när rutan hissas ner. Det är rutans styrskena som måste justeras in mot klacken för att rutan skall hissas rätt väg. På coupe är det svårare att justera, men det finns en jäkligt bra handbok som illustrerar denna justering (Bentley Manual) Där finns även mått som är mkt nödvändiga för just coupen. Har gjort ett flertal sådana justeringar (alla åker ju E36) och det är inte alls komplicerat att utföra, tag god tid på dig så löser det sig !!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.