AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
721

Äntligen e30 ägare..

Re
66
Reppan
520i Touring -92
Äntligen har jag fått tag i en riktigt fräsch 325 ix e30, har letat länge men nu hittade jag en absolut rostfri norrlandskörd, man hittar inte en rostprick under hela bilen, måste säga att det är en av dom skönaste bilar jag kört, har haft både e36 325 och nyligen en 525tds men e30:n slår dom med hästlängder, upptäckte dock ett litet problem med den, det är att det knackar lite från växellådan på tomgång men det tystnar när man trampar in kopplingen, gissar det är lagret på ingåeende axeln, eller finns det någon anann som har någon teori vad det kan vara, har sökt om det , men inte riktigt hittat vad jag var ute efter,.. MVh Niklas
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Grattis! :)

Själv äger jag inte ens en BMW, fast jag är här endå.. får min i juni! :) *längtar*
32
112
325mannen
BMW 325IM-90 M TechII
Så låter min bmw med och jag har frågat och tydligen så kommer det med åldern...

325mannen
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Mycket vanligt med detta ljus. Hade lika på min förra. Gick inte bort när jag bytte koppling och urtrampningslager, så det är troligen ingående lagret som du skrev.

Hej hopp!
svintoleffe
Det är bottenstocken, har för mig att det är i växellådan det låter.

Bmw-Power

MVH Leffe
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Grattis till bilen..
Försvinner när man trycker in kopplingen. Inget att bry sig om om man inte är överdrivet pedant. Min har låtit exakt likadant i 7000 mil. Bara dumt att plocka isär om man inte är arbetslös, har stort garage och reservbil att tillgå.... =)

Re
66
Reppan
520i Touring -92
tackar för svaren, då var det som jag trodde, ..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.