|
|
|
|---|---|
| Vad kostar försäkringen cirkus och vart får man bästa pris? Kanske kommer köra runt 1000 - 1500 mil per år / sommaren. | |
|
Kan inte låta bli... "Hur långt är ett snöre?" ...samma svar på detta som hundratals andra har fått: Skiljer sig från fall till fall. Ring runt och fråga! ______________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
På diverse försäkringsbolags hemsidor kan du få en offert direkt. Länk , t. ex. /Manray/ |
|
|
Hehe ok. Vi vänder lite på frågan då! Vad betalar den här som äger en sådan? Vilken årsmodell och vilken modell, improt/inte import, bolag samt premie? |
|
|
Det går inte säga så heller för det är ännu fler faktorer som spelar in. Ta ett reg.nr från någon annons och ring till lite bolag. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
Ja jag ger mig väl då. Finns med andra ord ingen här som kan svara på om bilen ligger runt 10k eller 50k? Herregud. Vet man inte bör ma inte svara! |
|
|
xAyiDe: Då detta är beroende på flera faktorer så är det svårt att ge input till någon input. Men jag kan säga när min kompis hade en 850Csi import så låg offerten på ca:8000/helår +parkerade på gatan stad +40k invånare +över 3000mil/år +Bolag TH +ägare under 30 |
|
|
xAyiDe: Du måste väl ändå förstå att ingen här kan svara på vad din försäkring kommer att kosta! Visst folk kan säga vad deras försäkringar koster men det är till ingen nytta för dig! Det är hur mycket som helst som avgör vad du får för premie. - Bolag, olika hos olika bolag. - Ålder, Om du är 18 eller 81 spelar en enormt stor roll! - Övriga försäkringar, har du andra försäkringar i samma bolag kan det göra skillnad. - Boende, var och hur du bor spelar stor roll. En viss skilland på att bo mitt i skogen med eget garage eller i stan och parkera på gatan. Listan kan göras ännu längre men du förstår nog vart jag vill komma! Bli inte så upprörd bara för folk försöker förklara att inte bara går att säga hur mycket du kommer att få betala utan att veta mer! Ett tips är att kolla på Folksams hemsida, Där kan man precis som Manray tidigare beskrev med hjälp av personnr och regnr få en offert! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Jag är inte upprörd! Snarare så att jag krävde inte att någon skulle säga vad jag får försäkring utan jag ville bara ha ett riktmärke vad man kan förvänta sig. Det ser jag inte som något som är jätteindividuelt då riktmärke inte är en specifik summa utan istället är ett vidsträckt begrepp om ungefärlig kostnad. | |
| Jag har dock fått en faktura på en CSI som då skulle kosta mig 14k som bruksbil med helförsäkring sam helår så nu vet jag vart det lutar. Men antagligen är inte detta intressant för er;) | |
|
I sånt fall är jag lite mer med på vad du menar. 14k säger inte mig så jättemycket men ett förslag borde väl vara att bara ha bilen helförsäkrad halva året om du endast ska bruka den på sommaren. Borde bli billigare! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
xAyiDe: Läste du mitt svar? |
|
|
Självklart gjorde jag det Starre! Hehe ja kan vara lite svårt att göra sig förstådd ibland Andersson_CSI. Men det är sånt som händer, skönt när det lossnar ;) Du har juste bil btw. En 635CSI. Bilder nånstans? |
|
|
yes, skönt när det löser sig...:) tackar, bilen ägs av min far, Den är soft, ska dock förmodligen säljas pga tidsbrist, är lite saker att ordna på den men om någon har det intresset så kan det bli en jävla kul bil. Motorn kommer från en 745:a och gör det hela lite roligare! Har tyvärr inga bra bilder. tappade digitalkameran i vatten för nån vecka sedan :(. Men nu har jag en ny så bilder kommer snart om inte annars i samband med framtida annons. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Ah, låter kanon. Jobbigt att meka och pyssla. Men måste man så måste man. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.

