|
|
|
|---|---|
|
Hej, finns det någon som kan hjälpa mig med information om hur man billigast kan försäkra en 635Csi ? Vilka olika alternativ finns det och vad kan det kosta ? Tänkte köra bara under sommarhalvåret men har tyvärr inte möjlighet att ha bilen i garage under den tiden. Tacksam för hjälp ! | |
haimaul |
Hej och välkommen till forumet! Utmärkt val av bil! ;) Det enda råd man kan ge om bilförsäkringar är att ringa runt och fråga. Premien beror på ålder, adress, tidigare skador, andra försäkringar i samma bolag och säkert en del annat också, som om försäkringsbolaget tycker att du verkar vara en trevlig prick. När jag försäkrade min för knappt ett år sedan var Folksam/OK och IF billigast, eller minst dyra kanske man ska säga. Har för mig att Trygg-Hansa ville ha 23 000/år för helförsäkring... Att du inte har garage verkar inte spela så stor roll, det hade i mitt fall sänkt premien bara obetydligt. Har du däremot ett garage och en andrabil kan du entusiastförsäkra bilen hos t.ex. Bilsport-MC eller Länsförsäkringar. Det blir riktigt billigt - typ 1600/år. Why pamper life's complexities When the leather runs smooth on the passenger seat |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.