|
|
|
|---|---|
|
Jag har en importerad 528 -96 och kan inte bli klok på hur vindrutespolarsystemet funkar. Det finns två behållare och efter vad jag har kunnat utläsa ur den (tyska) instruktionsboken så kan man dra spaken mot sig och använda den stora behållaren. Man kan också trycka in en yttre knapp på spaken spaken mot ratten och skall då använda den s.k. intensiv-rengöring som finns i en särskild behållare. För det första, vad skall man ha i den? För det andra, när jag endast använder den vanliga spolningen (dvs drar mot mig) så tömms ändå den lilla behållaren... Tacksam för svar | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Funktionen med spaken är ju okey .men i intensivrengörning ska det vara koncentrerad spolarvätska men den ska inte tömmas om du spolar som vanligt.Kolla så att den inte läcker gummipackningarna runt pumpem har en benägenhet att torka av den koncentrerade spolarvätskan. annar kan det kanske vara någon backventil som inte tätar utan behållare sugs ur av det vakumm som bildas när man kör den andra spolningen(teori) Själv använder jag "lilla burken " som reserv med utspädd spolvätska då jag tycker att volymen på ordinarie burk är för liten mot vad jag är van vid.Min lilla burk läckte så det blev nya gummipackningar med silikon runt. Funkar bra med utspädd spolvätska. MVH Hasso |
|
Det finns intensivrengöring att köpa på BMW. Vet inte vad den innehåller dock. Jag brukar köra mer koncentrerad spolarvätska i den lilla. Jag troe inte den lilla tömms när man spolar vanligt på min. Du har inte nåt läckage? //Magnus |
|
|
jag hade samma system på min gamla E30, finns det inte till E34? Rickard |
|
| Den lilla burken fyller du med intensivrengöringsmedel köpt på BMW för 25:-/halvliter. Räcker ganska länge vid normal användning av intensivrengöraren som du aktiverar med knappen på yttersidan av spaken. | |
| Det finns till e34an jag hade det på min 525a, fast jag vet inte om det finns på M5an ,kanske är för trångt har inte tänkt på att kolla det på den. | |
|
Har frågat förut , men inte fått svar. Provar igen nu när det är på tapeten igen. Jag har en intensiv som inte är inkopplad , skall denna T:as in vid munstyckena under huven eller skall det vara dubbla ingångar på munstyckena? Har slang upp till munstyckena som inte är kopplad. W |
|
|
på min E30 var det dubbla slangar upp till mmunstyckena och några T-n med inbyggda backventiler... Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.