|
|
|
|---|---|
AKUS |
tjena igår hittade jag en som jag tror en övergiven E30. den var 6cylindrig den äldre modellen av e30. inga framstolar. alla rutor krossade. mne dock motor kylare fläkt m.m i motorum. alla karossdelar. checkkonrtroll. men det satt också i den digitala färddatorn. taklucka. men det satt skyltar på. och det konstiga är att den stått på samma stäälle säkert ett par månader minst. ölburkar å snusdosor låg iden. så vad gör man?? 99,9 % säker på att ingen i närheten äger den. för det lggar nära mej och man känner ju dem. kan den varit stulen och bara lämnad?? man måste ju kunna ta denna bil om man ringer polis och sådant och den inte har ägare längre?? för om den varit stulen har ju förmodligen ägaren fått sina försäkringspengar och pukt slut. Man kan ju göra mycket med en sådan. alla karossdelar hela och inte mycket rost alls. 4 hjul med dåliga däck. så den ser inte ut att vara körd på länge. ja som sagt vad tycker ni man ska göra????????????? |
| Om det sitter skyltar på bilen är det ju inga problem att kontakta rättmätig ägare och/eller Polisen och reda ut ägarförhållanden etc. Du kan hursomhelst inte bara TA bilen. | |
AKUS |
nä med att ta bilen menade jag att man kollar med polisen och så innan om det inte finns någon ägare till den. och med deras tillåtelse hämtar bilen. jag hade ju verkligen inte tänkt sno den! |
| du anmäler det till polisen som då har polisen 3 mån på sig att kontakta ägaren eller att ägaren själv kontaktar polisen! sedan tillfaller bilen personen som hittade den, om nu den personen vill ha den! | |
SoNeTT |
Gån in på www.vv.se och vidare in på självbetjäning... Sen knappar du in regnummret och kontaktar ägaren... han kanske är villig att släppa den för ett par hundra om du har tur =) Lycka till !! --------------------------- Bemer for the lucky ones. |
|
Dra iväg ett SMS med regnumret till 71456 istället! Då får du reda på ägarens namn o adress. Min bil: Länk |
|
|
Freddan: Vad kostar en sådan förfrågan? /Patrik, som precis testade egna numret och det funkade perfa /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
Om det är så att den tidigare ägaren har fått ut på försäkringen för att den har blivit stulen så övergår ägandet av den stulna bilen till försäkringsbolaget, och du vill nog inte få problem med dem. Om Du bara tar den och polisen hittar Dig med bilen så åker Du dit för stölden av bilen. Bilen är hur som helst registrerad på ett eller annat sätt. Kontakta polisen att Du har hittat bilen, gör anspråk på eventuell hittelön och meddela också att Du är intresserad av att köpa bilen som den står på plats. Då brukar det lösa sig och Du får alla papper som Du måste ha för att kunna bli registrerad ägare till fordonet. VAD DU ÄN GÖR, TA DEN BARA INTE!! DU KOMMER ATT ÅKA DIT PÅ DET FÖRR ELLER SENARE!! |
|
|
HIttade själv svaret på min fråga, det kostar bara att som skicka vanligt SMS, dvs inget för själva tjänsten. Länk /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.