|
|
|
|---|---|
| Är på gång att framöver eventuellt förse en 320ia touring -89 med dragkrok. Tänkte köpa ett begagnat originaldrag och montera. Undrar nu om det finns nån skillnad på krokarna mellan sedan och touring-modellerna eller om det passar rakt på vice versa? Finns ju som alltid lite fler sedanmodeller på skroten o välja mellan liksom. Nån som vet. Sen har jag hört att vissa bilar med automat och dragkrok kräver extra oljekylare för automatlådan? Nån som har koll på ovanstående? Tacksam för svar. | |
| Kom igen nu...Ingen som har en aning?! | |
|
Svårt att säga. De har utgått ur BMW´s sortiment. Det betyder att man bara ser bilder och inte reservdelsnummer i ETK. Det är dock samma bild vilket inger en del hopp men inga garantier... Ett tips är att kolla med din lokala biltillbehörsfirma. De kan säkert berätta hur det ligger till om du är intresserad av en dragkrok. Du behöver ju inte berätta att du sen ska till skroten och leta. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Det är samma drag på E30 sedan och touring, åtminstone efter 1988. Westfalias (som tillverkar originaldraget till BMW) katalog hittar du här: Länk Flerspråkig monteringsinstruktion finns här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tackar o bockar ödmjukast för hjälpen boys! Särskilt tack till "Erikw" för länken till monteringsanvisningen! Minns vilket eländes problem jag hade när jag förra året skulle montera ett drag på min 320i -85 (PEKA orginal). Hittade till slut en monteringsanvisning men det tog 2 månader...Men det är historia nu :-) | |
|
Kristian Larsson: Den har inte alls utgått , finns med i min ETK från 2004/01. Kollade också att dragkrokar till E30 finns i fyra utförande; fast och avtagbar -87 och samma sak 88-. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik, skumt... Jag får upp alla fyra sorter men inga artikelnummer. Min är dock en version äldre än din, kan prylarna ha återupplagts i sortimentet? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
tackar för länken till westfalias pdf.er. borde nästan vara klistrat.. |
|
| Raygun: Jag har en orginaldrag liggandes hemma som satt på min touring när jag köpte den! Om du fortfarande letar! Mvh David! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.