|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är det någon som har plockat isär och satt ihop bakljusen till en E28? Jag har saker från både växt o djurriket i mina men törs inte bryta för mycket, för gammal plast har en förmåga att gå sönder. There`s no substitute for cubic-inches -Hasse K- | |
|
Tror inte du får bort glasen. Enda sättet o göra rent är o plocka bort hela lyktan o dra ut alla lampor så får du försöka komma åt genom hålen Nord |
|
|
Det går att ta i sär glasen men det är ett jäkla pill, finns vita glas att köpa och då är man tvungen att bryta upp dom. Se länk Länk rodge dodge BMWCS # 5251 |
|
523i_96 |
Hej! Jo, det går fint att göra rent glasens insida genom lamphålen. Ta en bit av en trasa och vät den med lite T-blå eller liknande. Sedan stoppar du in trasbiten genom lamphålet. Sen är det bara att ta en skruvmejsel eller liknande och trycka mot trasbiten och "torka runt" innuti. Du kan ta tops (öronpetare) i kanterna. Jag gjorde detta nyss på mina. Det blev SKILLNAD. Lycka till! Mvh: Magnus |
523i_96 |
Hej igen! Förresten så kan du matta glasen lite efter rengöringen och sedan lägga på ett par lager klarlack. Blir som nytt! Du kan även slipa ramen runt glasen när du ändå håller på, och sedan måla på med mattsvart. Det blir ett lyft för hela bilen om det är skabbiga! Mvh: Magnus |
|
Tack för tippsen. There`s no substitute for cubic-inches -Hasse K- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.