|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, några tips på en bra och självklart gärna billig sådan i Stockholmstrakten? Idag varmt ute = skönt! Varmt i bilen = inte skönt!! //Benke | |
|
En mycket seriös firma är Celer AB i Hammarby. De är dessutom ackrediterade av SWEDAC. Däremot tror jag inte att de är speciellt billiga - brukar dock gå att diskutera priserna under lågsäsong. Senast jag öppnade deras hemsida erbjöd de gratis konditionstest av AC-anläggningen. Jag kommer inte ihåg adressen till dras hemsida, men du finner den direkt genom en sökning på Google. MVH Christer ChristerG525 |
|
|
Här är länken till Celer AB: Länk Det är visst fortfarande gratis konditionstest av AC:n..., så skynda på vet ja... :-) Mvh Jögge |
|
|
Tack! Kan vara värt ett besök. //Benke |
|
|
Gratis konditionstest är det fortfarande hos Celer och jomenvisst, nu är även min kondensor dödförklarad. Nu har jag smakat på de flesta standardfel som E 39 dras med (ABS-sensorer, airbagproblem, rost baklucka/dörrar, kondensor). Byte av kondensor är dock billigare hos denna firma jmf med BMW/Solna. I mitt fall hade (självklart) även kondensorfläkten packat ihop, den fläkten köper även Celer hos BMW. Jag är nog orginaldelsbög men i detta fall med en s-n fläktmotor hade jag kunna nöjt mig med något billigare (än 2500:- hos BMW). Så vad gör man inför en förhoppningsvis varm sommar?? Jo renovering av badrum skjuts framåt en tid, med fungerande AC blir man ju inte svettig;) //Benke |
|
| Här är också ett bra ställe i Sthlm Länk tar bla.inte mer än 900 för en ny elfläkt | |
|
gto80: Snackade faktiskt just med den firman, har du någon egen erfarenhet av dom? //Benke |
|
| Ja inte personligen ..men har hört av en del jag känner som anlitat dom och ingen har vart missnöjd..vet däremot att det är många som köper elfläktar av dom | |
|
Jag var där och fixade min kondensor till E36 M3 cab för något år sedan. Bra bemötande men tyvärr visste de inte att det var skillnad på kondensorn till cab:en och "vanliga" M3:an. Det gjorde att jag fick åka dit två gånger med 4 dagars mellanrum. De plockade ju också ner fronten två gånger och det blev inte med min petighetsgrad 100% kanske mer 95% men jag är petig. Priset var väl häftigt, har för mig att det blev 6500 med kondensor, arbete och fyllning. |
|
|
gto80: Du har flera gånger hävdat att man kan handla AC-fläkt till billigare pris hos Aircond Center, 900:- istf för 2500:- hos BMW. Verkligen ett lovvärt besparingstips! Vad jag förstått så passar inte fästena direkt, utan kräver någon sorts modifikation. Vad innebär detta? Vad måste man göra för att få den billigare fläkten att passa? Min fläkt har naturligtvis ochså packat ihop, och det är dags att byta innan sommaren bryter ut på fullt allvar... Detta gäller naturligtvis min E39 -99. Det är första årsmodellen med steglös fläkt, de tidigare har bara två hastigheter. Passar dessa fläktar även min bil? --/Peter BMW -- Break My Window |
|
|
Det blir Celer för mig, billigare "paketpris" för själva kondensorbytet 6800:- inkl moms. Tillkommer gör då fläkten som jag köper orginal a' 2500:- inkl. moms. Bemötandet på Sthlm Aircond var det inget fel på men det rådde viss osäkerhet om "piraten" passade på E39 och garderingar om ev. orginalfläkt gjorde att jag valde Celer. Om det visar sig att den gamla fläkten går att "smörja upp" känner jag mig som en vinnare. //Benke |
|
|
benke: Elfläktarna går i regel alltid att få loss ( enligt en ac kille) Putte: Mailat dig |
|
|
Christer: De flesta firmor är eller måste vara ackrediterade hos SWEDAC som håller på med köldmedium, eller i själva verket är det en person som har Certifiering som Ackrediterar företaget! //Mvh Simon |
|
|
Hej! Felet på min ac visade sig bero på en packning som måste bytas...ngn som vet om det blir dyrt..nåra priser?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.